6:23 pm Valóság, A hülyeség öl
Nézem a Naplót, a téma a miniszterelnököt ért támadások. Nyilatkozik a fidesz-szóvivő, szijjártó péter, és nem azt mondja, hogy elitéljük a támadásokat, hanem szerinte ezek a támadások a megtámadott érdekeit szolgálják. Mintha bizony ebben a békés, miniszterelnökét szerető országban elképzelhetetlen lenne egy ilyen támadás.
Mennyire bizarr ez a világ?! Azon töprengek, vajon szijjártó mennyit használ ki agya kapacitásából? És vajon csodálkozhatunk-e akkor, amikor majd fegyverrel lőnek politikusokra?
és te minek nézed a naplót? ja, bele akarod élni magad az agymosásban résztvevők helyzetébe, hogy aztán rittyents belőle vmi jó kis sztorit.
nagy divat mostanában is az emberek hülyítése, a nyakatekert okoskodás és a demagógia. még népszavazást és választásokat is lehet nyerni imígyen. nagy-nagy tüzet kéne rakni, hogy melegedjenek az emberek -vagy kéne pár média, néhány hozzáértő, hiteles kommunikátor, aki rámutat arra, hogy mekkora szófosás megyen itten, de még a nyilatkozó politikusok se gondolják komolyan, amit épp mondanak.
ha bábel tornyát emberi butaságból építették volna (és vki nem dumál bele), már régen allé vezetne a naprendszerünk legtávolabbi csillagáig, sőt, még azon is túl.
nekem is lenne mit betennem az építkezésbe…
Posted by Sánta Pasa, on április 21st, 2008, at 9:00 am. #.
azé’ írtam kétszer, mert göbbels nyomdokaiba léptem. mármint ha elég sokszor mondom, elhiszik. gyerünk, lányok, igyátok meg az üdcsit, vegyétek be a gyogyit, jót fog tenni, nem fog fájni.
Posted by Sánta Pasa, on április 21st, 2008, at 9:04 am. #.
Kedves Pasa!
Most félretéve azt, hogy egyetértek-e veled vagy sem, azért ha már egy sci-fi portál alá tartozó bloghoz szólsz hozzá, akkor legalább a “naprendszer” meg a “tejútrendszer” fogalmakkal légy tisztába.
A naprendszerünknek ugyanis nincs “legtávolabbi” csillaga. Össz-vissz egy csillaga van, a Nap, így az egyben a legközelebbi is. A tejútrendszer (Galaxis) esetében persze más a helyzet.
Az informálódás végett pedig őszinte szívvel ajánlom a HírTV-t meg az Echo TV-t, azon mindig megmondják a tuttifrankót, és a nagy büdös igazságot, bele a paraszt arcába. És ha már sci-fi a téma, akkor azt is mondon, hogy ezeken az adókon lassan be fogják vezetni az Orwelli “Két perc gyűlöletet”. Sőt. Egyes műsoraik ezt már 20-30 percben nyomatják.
Posted by Norris, on április 21st, 2008, at 9:28 am. #.
Igazából annyi ilyen lenne, csak éppen kiakadtam… mert összecsengett azzal, amit szombaton olvastam. Szabó György (fidesz) nyilatkozott: “A közélet és a társadalom eltorzulása Izraelben a kilencvenes években következett be. A gyűlölet és a háborúskodás ott aztán politikai gyilkossághoz vezetett. Rettegek attól, hogy idejut Magyarország is.”
Azért, mert valaki másképp gondolkodik egy bizonyos dologról, még nem feltétlenül gyengeelméjű. Mint ahogy abba sem szokás belehalni, ha valakik szidnak bennünket. Belegondolok, hogy a miniszterelnökünk egy olyan figura, akit mindenki bánt, pedig semmi okot nem szolgáltatott rá… Hát…
És a pofázás elég messze van a merénylettől.
adeptus: nem-nem… Még 1936-ban is azt mondta Chamberlain, az, hogy Hitler bevonul a Rajna-vidékre, az megalapozta a hosszútávú békét Európában. Az előjelekre figyelni kell. A mocskolódásra, a kitekert logikára, elleplezett hazugságokra, az igazság kifordítására,a radikalizálódásra - és a legfontosabb!!! arra, hogy mindezt kezdjük elfogadni. Nem szabad elfogadni! És itt már nem szidásokról van szó, meg pofázásról, hanem kődobálásról, Molotov-koktélokról, a máshogy gondolkodók otthoni címének netes nyilvánosságra hozataláról, zaklatásról, és arról, hogy azt mondjuk, óóóóóóóóóó… “a pofázás messze van a merénylettől”.
És itt nem “egyszerűen” másképp gondolkodásról van szó. Manipulációról, tudatos ferdítésről, hazugságról…
Chamberlain a müncheni konferencia után mondta ezt. Hát igen, kicsit mellélőtt. Viszont Hitlernek lényegesen nagyobb tömegbázisa volt, mint a mostani dobálósoknak, meg nem utolsósorban hatalomra került. Divat egyenlőségjelet tenni minden jobboldali érzelmű közé, de nem igazságos.
Persze hogy nem szabad szó nélkül hagyni, de az sem megoldás, ha mindenért az éppen aktuális politikai ellenfelet tesszük felelőssé. Egyébként nem csak magyar jelenségről van szó, Németországban, sőt még Izraelben is feljövőben van a szélsőjobb.
Nem tudom, mit lehetne tenni ellene. De igazából a politikusok sem, mert többnyire csak a rövid távú érdekeiket nézik.
Persze, nagyobb tömegbázisa volt akkor már… de 1924-ben vajon mekkora volt? És azok sem mindjárt leszámolásokkal kezdték, csak boltablakok betörésével, dobálózással, randalírozással.
Persze ott aztán felduzzadt a csőcselék, és lerombolta a fél világot. Itt nem fogja a fél világot, viszont félő, hogy a fél országot igen.
És ebben a politikusoknak nagyon nagy a felelőssége. Esetünkben szijjártónak.
Jó Norris: köszönöm a javitást. Igazad van. Csak nem akartam a galaktika szót leírni, se azt, hogy agave vagy szukits…mosoly, kacsint stb.
Szóval jogos volt a döfi.
Általában tisztában vagyok a fogalmak jelentéstartalmával, csak megkótyagosodtam a lehetőségtől, hogy prédikálhatok. (megint mosoly, kacsint stb.) Ha meg nem vagyok képben, korom ellenére nem szégyellem megkérdezni a környezetemet, vagy elfogadni a jószándékú kiigazítást.
Posted by Sánta Pasa, on április 21st, 2008, at 3:04 pm. #.
Kedves Pasa!
Így már oké, megegyeztünk! Szerintem nyugodtan leírhatod azt, hogy Galaktika, vagy Galaxis (még azt is, hogy Új Galaxis ;)…sőt….én olyan vakmerő srác vagyok, hogy még azt is le merem írni, hogy….na ezt figyeld most…..DeltaVision.
Bátor vagyok, mi?
Posted by Norris, on április 21st, 2008, at 4:32 pm. #.
Márpedig tartok tőle, hogy előbb-utóbb itt is lőni fognak a politikusokra…
A Teve utcai rendőrpalotára már rálőttek
Nincs utóbb…
“miniszterelnököt ért támadás”
bottal felszerelkezett személy várta egy baráti látogatás alkalmával Gyurcsányt, akinek a testőrei szétzavarták őket, és Gyurcsány még az előljáró parancsnokaiknak sem engedte jelenteni az esetet (kicsit tömörítettem a történteken)
Lehet mondani hogy nem igazságos az összehasonlítás, de elgondolkodtam rajta , vajon mi történt volna hasonló helyzetben, ha mondjuk 8 évvel ezelött történt volna ilyen támadás , az akkori miniszterelnök ellen.
Emlékszik még rá valaki , mikor az említett személy parkoló terepjáróját el akarta kötni egy tolvaj, célzott lövéssel a felsőtestére állította meg a hős testör (pedig szabály szerint legfeljebb az autó kerekeire célozhatott volna) és a hölgyet még ki is tüntették.
Mondom, lehet mondani (képzavar) hogy igazságtalan az összehasonlítás, de tényleg kivánncsi lennék Szijjártó Péter mit nyilatkozott volna ilyen esetben. És nem hinném, hogy tévednék abban mit…
Igazából ez zavar. Minden politikától eltekintve, Szijjártót mintha a meginhadhatatlan hit vezérelné, mint a jó és rossz harca… (nade, hol a csúf?)
Posted by krokomach, on április 21st, 2008, at 6:55 pm. #.
javítás “bottal felszerelkezett személyek”
Posted by krokomach, on április 21st, 2008, at 6:56 pm. #.
Sajnos igen…Viktor erősen fundametalizálja a politikát. Jók-rosszak, magunkfajták-magukfajták, és még sorolhatnám. A legutóbbi erőteljesebb kokettálása az egyházakkal meg már arra mutat, hogy nem idegen tőle (a céljainak elérése érdekében) a vallási jellegű fundamentalizmus sem. Ami mondjuk elég érdekes és szép ív az egykori, a Parlamentben tőle elhangzott “térdre csuhások”-tól a mostani “az egyházaknak komolyabb szerepet kell kapni az állam működésében”-ig.
De egyébként ez nem csak itthoni jelenség. Sajnos amolyan jó Star Trek-es módra, mint az Enterprise űrhajó burkolata szokta, a világ egyre érezhetőbben polarizálódik, és érezhető egy következő komolyabb konfliktus szele. Még a III. világháború sem kizárt. Csak egyszer kell megbillennie egy kicsit az egyensúlynak és egyből borul a bili! Majd figyeljétek csak meg…bár ehhez még különösebb jóstehetség sem kell.
Posted by Norris, on április 22nd, 2008, at 9:57 am. #.
Na jó, de azért az sem volt fair, amikor Gy. F. az antiszemita kártyát játszotta ki, vagy, hogy az egész 2006-os választási programjuk annyiból állt, hogy Orbán maga a sátán. Még ha nem is gondolom, hogy hátsószándék van a támadásokban, de e logika alapján nem állított valótlanságot. Mármint, hogy kedvezhet Gy. F.-nek, hiszen őket igazolja, félni kell a jobboldaltól.
Ettől függetlenül valóban csak annnyit kellett volna mondania, h határozottan elítélik. Nem kell mindig rákontrázni, és visszadobálni a másikat…
Posted by devastor, on április 22nd, 2008, at 1:41 pm. #.
Megjegyzem, a világ jó és rossz oldalra való leegyszerűsítése nem csak a jobboldal sajátja.
Ööö… nem csak a jobboldalé. De nálunk leginkább arra jellemző a demagógia.
De ez valahol nem is olyan nagy baj. Tényleg nem szép a politikai közbeszéd és hangulat, de még mindig jobb mint vietnámban vagy grúziában ahol egymásnak esnek a képviselők. Vagy most eszembe jutott Tisza István fehérkendős akciója, ami annyira felháborította az ellenzéket, hogy széttörték a parlament bútorzatát..
Ilyen a politika. A vita színtere. Néhányan nosztalgikusan tekintenek vissza, hogy régen más volt, nem beszéltek igy egymással. Lehet, de az nem volt demokrácia, nem beszélhettek igy egymással, mert nem volt kivel vitatkozni. Most viszont demokrácia van és választott képviselők. És sztem ez erről szól.
Posted by devastor, on április 22nd, 2008, at 3:26 pm. #.
Kedves Devastator!
Hmm…hogy ő játszotta volna ki ezt a kártyát? Nem tudom…én valami Bayer nevű tagra emlékszem a közelmúltból, aki egy mainstream napilap hasábjain vállalta be az antiszemitizmust. Szóval kijátszották ezt ők maguk, nem kellett Gyurcsánynak. A 2006-os választásokra, a szlogenekre meg ilyesmikre sem úgy emlékszem egészen. Éppen hogy azért tudott nyerni a bal oldal, mert “igen, igen”-ekkel, kampányoltak és kicsit helyrerázta az Orbán alatt kicsit (?) megtépázott hitet a bal oldalban. Viktor meg folyamatosan rosszabbul él mint 4 éve. Szerintem épeszű ember nem hiszi azt, hogy minden rossz a jobb oldalról jönne, ez marhaság lenne. De hogy manapság a jelentős része onnan valahonnan, az tagadhatatlan tény. Nem mintha a bal oldal szentekből állna, de ha két szarkupac között kell választanom, akkor már inkább a kisebbet választom, vagy a sajátomat szagolom, mintsem másét.
Posted by Norris74, on április 22nd, 2008, at 5:23 pm. #.
Sztem gyurcsány játszotta ki akkor amikor azt állitotta, hogy magyarországon fasizmus van, ezért félnie kell az embereknek. Bayerrel kapcsolatban pedig senki sem arról beszél, hogy mire reflektált a cikkben. Előző nap ugyanis ungváry rudolf az összes jobboldali szavazót, tehát 3 millió akárhány embert lenyilasozott és azt állította, hogy az ő őseik lőtték a dunába a zsidókat. tehát itt sem bayer játszotta ki, hanem pont ungváry. Ezen meg én háborodhatnék fel. De ezen kár vitatkozni…
Posted by devastor, on április 23rd, 2008, at 1:55 pm. #.
Kedves Devastator!
Nyilván úgy értette, hogy nem “biológiai” őseik lőtték, hanem “szellemi” őseik. És ebben van is valami igazság.
Hogy egy ide illő idézetet vegyek kölcsön a nem rég látott “Find me guilty” című filmből:
“Ha valami olyan sárga mint egy kacsa, olyan hangot ad ki mint egy kacsa, úgy megy mint egy kacsa…akkor az jó eséllyel egy kacsa.” Na ez igaz az Ungváry által lefasiztázott jobboldaliakra. Tudod…nem elég valaminek lenni. Annak is kell látszani.
Amúgy Magyarországon nincs fasizmus. Viszont vannak fasiszták. Nincs rasszizmus, viszont vannak rassziták, és sorolhatnám tovább. Minden van, csak nem mindegy milyen mértékben. A szélsőjobból meg kezd kicsit sok lenni ahhoz képest, amennyit egy átlagos demokrata gyomor be tud fogadni. Tudod, a demokrácia nevében sem lehet ám mindent megcsinálni. Egyik oldalról sem!
Posted by Norris, on április 23rd, 2008, at 3:18 pm. #.
Bayer Zsolt egy barom, akivel piszkosul meg van áldva a jobboldal. Egyszerűen nem értette meg, mit akar mondani Ungváry, aki nyilvánvalóan a dobálókról beszélt. Ungvárynak volt is abban némi igazsága, meg érthető is, ha erre gondolt. És nyilván zsidóként jóval érzékenyebb az ember a jobboldali elhajlásokra.
Persze hogy több van a szélsőjobból a kelleténél - ha tíz náci lenne, az is sok lenne - , csak mondjon valaki egy épkézláb ötletet, hogy lehet tőlük alkotmányos eszközökkel megszabadulni, mert az mindenkinek jobb lenne! De az, hogy az MSZP a Fideszt, a Fidesz meg az MSZP-t teszi felelőssé érte, az nem vezet sehová, meg nem is igaz.
Devastor!!! Az a gond, hogy elhiszed!!! Olvass utána. Megkönnyítem, beollózom ide, mint mondott Ungváry. Mert éppen nem azt, amit Bayer idézett…
“Elmentem szolidaritásból a Petőfi-szoborhoz, mert tudtam, hogy Demszky Gábor jóformán egyedül lesz, és ott álltam szemben a kordon mögött azzal a tömeggel, amelynek fiatalabb tagjai kivörösödött, dühtől eltorzult arccal rázták felém az öklüket… annak a “házmester Magyarországnak” a képviselői, akiknek elődei annak idején zsidókat lőttek a Dunába. Viszont ott álltak tulajdonképpen némán, mert ők inkább viselkedtek, idősebb nyugdíjasok… akiknek arcáról olyan jeges közöny áradt felém, hogy énnekem felmerült az a kép. Van egy dokumentumfilm 1944 november végéről, amint a nyilasok valahonnan a Keleti pályaudvar környékén, elég hosszú menetoszlopban hajtották a zsidókat a Duna-part felé. ( … ) az a közöny, amely felém sugárzott ezekből a tulajdonképpen jól öltözött, tisztességes emberek arcából, ez a közöny azt jelentette, hogy énnekem most velük szemben semmiféle esélyem nincs.” (Ungváry Rudolf az ATV-ben, március 17.)
Itt meg is tekinthető: http://80.99.236.195/friderikusz/?q=node/1323
És eszembe jutott ehhez egy párhuzam. Amit Orbán mondott a Sólyommal történt beszélgetése után, az sem hangzott el (tudniillik még a kérdés sem, mármint: “felkészültnek érzi-e magát a kormányzásra?”)… Azon gondolkodom, hogyan lehet még ezeknek az embereknek egyetlen szavát is elhinni ezek után…
A magyar népnek nagy gyakorlata van abban, hogy vakon kövessen hiteltelen embereket.
Ne értsetek félre, egyáltalán nem a jobboldalt akarom védeni, nem is szorul rá sztem. Ha valami vak szélsőjobbos lennék, akkor nyilván nem látogatnám sheenard blogját, vagy pedig csak fröcsögnék. Azért szóltam hozzá, mert ugy éreztem a post is demagóg és van más olvasata is a történteknek. Én is mondhatnám, hogy az a baj, hogy elhiszitek. Ezen kár vitatkozni, a zsidókba meg kár volt belemászni. Tudom, hogy mit mondott ungváry és bayer cikkét is olvastam. Csak gondoltam ti is “rádiónéző” emberek vagytok és ismeritek, ezért nem akartam idézn
Posted by devastor, on április 24th, 2008, at 10:00 am. #.
Ha mát itt vagyok:
Azt azért mindig meg kell nézni, hogy cui prodest?
A Reichtag égése annak használt, aki felgyújtotta.
A komcsi veszéllyel ijesztgetés a jobboldalnak, a nácival ijesztgetés a ballibnek.
A rendzavarás mindig annak annak a malmára hajtja a vizet, aki rendet ígér. Az a kispolszkis robbantás 1998-ban uralomra vitte a fiatalurakat, a 2006-os TV ostrom pedig elfeledtette az őszödi beszédet, az országcsődöt és felelőtlen rendetlenkedőnek tüntette fel a jobboldalt. Eddig döntelen.
A Nemzet Csalogánya különben már jó ideje bizonyítja szavahihetőségét: elhiszi valaki, hogy megtámadták? Majd ha vérbe fagyva találom a küszöbömön, talán. De előbb a hitelesség kedvéért előveszem én is a baseball ütőt.
Posted by balfrasz, on április 28th, 2008, at 7:25 pm. #.
Na most a kérdés összetett. Kinek használt a kődobálás? Kinek használt a jobboldallal való ijesztegetés, és kinek használt a probléma elbagatellizálása, illetve a kormányzati összeesküvés képének felemlegetése?
Szavahihetőségben eléggé leamortizálódtak a fiúk. Dzijjártó például okirat hamisítást követett el pár éve, amikor a képviselőtársak aláírását odabiggyesztette egy papír aljára. Most higgyek neki?
Hinni? Politikusnak? Hisz’ mozog a szája!
Sanyi, ceterum censeo a könyvet el kell olvasnod!
Posted by balfrasz, on április 29th, 2008, at 5:20 pm. #.
De mit olvassak, ha nem a Diagnózist?
…amit épp olvasok. Ha már dedikált
Posted by sheenard, on április 29th, 2008, at 5:40 pm. #.
Diagnózist lerakni, másik könyvet olvasni! Szégyen, de nemtom a címét…
Posted by balfrasz, on május 1st, 2008, at 8:47 am. #.
Azt, aminek nem tudod a címét, azt már olvastam. Most ne mondj olyat, amit már nem olvastam, és akkor minden rendben lesz, leteszem a Diagnózist
Nos hát…
http://index.hu/politika/belfold/maj080501/
Senki ne monja, hogy ez normális. Játékfegyver, csúzli, hatástalanított Kalasnyikovok…
Ez most olyan “csakazértis nekem van igazam!” hozzászólás akart lenni?
Nem szeretem az “ugye, én megmondtam” típusú megszólalásokat… mint ahogy a “csakazértis” is zavar.
Ami két dolgot jelent.
1. Nekem van igazam - csakazértis nélkül.
2. Nagyon nem szeretném, ha nekem lenne igazam - megint csak csakazértis nélkül.
Ha sértőnek érezted az előző hozzászólásomat, bocsánatot kérek!
Adeptus
adeptus: nem, nem, nem érzem sértőnek, nincs miért bocsánatot kérned…
minek nézed a naplót? ja, bele akarod élni magad az agymosásban résztvevők helyzetébe, hogy aztán rittyents belőle vmi jó kis sztorit.
nagy divat mostanában is az emberek hülyítése, a nyakatekert okoskodás és a demagógia. még népszavazást és választásokat is lehet nyerni imígyen. nagy-nagy tüzet kéne rakni, hogy melegedjenek az emberek -vagy kéne pár média, néhány hozzáértő, hiteles kommunikátor, aki rámutat arra, hogy mekkora szófosás megyen itten, de még a nyilatkozó politikusok se gondolják komolyan, amit épp mondanak.
ha bábel tornyát emberi butaságból építették volna (és vki nem dumál bele), már régen allé vezetne a naprendszerünk legtávolabbi csillagáig, sőt, még azon is túl.
nekem is lenne mit betennem az építkezésbe…
Posted by Sánta Pasa, on április 21st, 2008, at 9:00 am. #.