Komolyan elegem van
Posted by sheenard on jan 6, 2012 in Gondolatok | 157 comments
Utálom politikai vonalon azt mondani: én megmondtam. Rossz dolog, egyrészt mert ha igazad van, akkor bizony nagy kulimászban tapostok, másrészt pedig mindazok, akik másfél éve vitatkoztak veled, most keserű szájízzel próbálnak ellenkezni – az ember nehezen látja be tévedését, és az utolsó körömig védi igazát akkor is, amikor már tíz barátjából kilencen figyelmeztetik rá, hogy “gáááz”, amit állítasz, és különben is, hiába kotorászol a zöldségesnél a pénztárcádban, csak többet kell fizetned. Nem kicsivel. Sokkal. Cassandra valószínűleg elbújt, amikor kiderült, igaza van, én sem véletlenül hallgattam az elmúlt hónapokban… nem akartam azt mondani: gyerekek, ezt vártátok?
Apróság csapta le a biztosítékot, és lépek most ki önként vállalt hallgatásomból. Az ügyészség vádat emel azon LMP-sek felé (a leglúzerebb párt egyébként, lásd legújabb levelüket az európai zöldekhez), akik odaláncolták magukat a parlamenthez. Az ügyészségi indoklás alapján minden rosszul parkoló autós három év börtönbüntetést kaphat, ha egy másik autóst akadályoz a kihajtásban – azaz a személyi szabadság mozgásában. Nevetséges. Ne is gondoljunk arra, hogy a Polt Péter vezette ügyészség részrehajló. Á, ez képtelenség (a kormány amnesztiát ígér).
Ahogy nevetséges az is, hogy a gazdasági szabadságharcot keményen vívjuk az Egész Világ ellen. Barroso nyilván nem tudja, mi az a demokrácia, H. Clinton nem érti a magyar helyzetet az óceánon túlról; a mi irányvonalunk O. Viktor, a szakrális fejedelmünk, a megmondóemberünk Szijjártó, a twitteres kapcsolatunk D. Tomi. ügyeletes stand-uposunk Lézer János. A kormány szőke arca Selmeczi Gabriella, aki megvédte a kiflit és a magánnyugdíjpénztárakat. Egy barátom (25 éve barátom, és nagyon kedvelem) azt mondta másfél éve, a kormány azért központosít, hogy aztán megvalósíthassa a gazdasági fellendülést. Áj, bankos az illető… mit szólsz most (megszólíthatlak?) a 324 forintos euróhoz? Tudjuk, hogy lesz még magasabb… És hogy közelben az államcsőd? Hiszel-e még az Új Magyar Útban? Esetleg már a Legújabb Magyar Útban hiszel, barátom? Egy tollVonás mindent megold majd?
Történelmet tanultam, ha összeadom négy megy négy, meg négy, meg három évig. Az tizenöt. Furcsa, hogy régebben sosem értettem, Adolf Hitler hogyan vont a bűvkörébe egy egész nemzetet a harmincas években. Egy aprócska ember, kis bajusszal, lenyalt hajjal, aki a kék szemről és germán alakról papolt. Most már látom, hogy nincs misztikum, nincs spirituális energia, Longinus lándzsája, Frigyláda, Hanussen… egész egyszerűen gazdaságilag helyretett egy válság által sújtott Németországot, ezért imádta az országa feltétel nélkül… Ha az emberek száját betömöd kajával, a zsebét pénzzel, kihúzhatod alóluk a demokráciát. Azaz, ha a jelen Vezér nem a buta, és nem az alsó elemi matematikából elégtelenre vizsgázott Matolcsyra hallgat, hanem egy szakemberre, akkor a barom magyar alól nevetve kiszervezheti a demokráciát – és autokratikus rendszeréhez tapsol a fél ország. Na ez számomra a legfélelmetesebb.
Hiszen most is sokan hisznek még a magyar Vezérnek / Vezérben. Vajon mi kell a kijózanodáshoz? Feszület az államiból hirtelen egyházivá vált iskolában a tábla felett? Egyetemista gyermek, akinek taníttatása négy-ötszörösébe kerül (nincs tandíj, nincs tandíj…)? Egy betegség, amit nem lesz orvos, aki meggyógyítson, nem lesz rá orvosság, amit be lehet szedni, és nem lesz ápoló sem? Öregségünkre megalázottság? Sose halunk meg, mi??
Európa meg le van szarva. Különben sem áll másból, mint mohó bankokból és másnapos brókerekből. Ugyebár? Amint kijózanodtak szilveszter után, rögtön megtámadtak minket. Ezek ilyenek, mondják karakán szóvivőink, az egész világ ellenünk van – de ki hiszi ezt el? Azt inkább, hogy immár 40 százalékos a korrupciós jatt, az offshore számlákra 150 milliárd lett kimenekítve és az üvegzseb már régen elhomályosult. A csontvázakról a szekrényben mértéket vettek, és sokszorosították őket. De szerencsére őrzi őket az új Terrorelhárítás, nem kerülnek egy ideig elő.
Most hol tartunk? Fellegi gyors megegyezésre törekszik, de sajnos mást mond Orbán. Sajnos? Azt állítja: nincs is szükségünk az IMF-re. Fellegi Amerikába repül mégis, gyors megegyezésre, holott az IMF-hez időpontja sincs még. Kamu az egész, hahó, ex-miniszter úr, rossz a sorrend! Kinek szól az Amerikai útja? Brüsszelben vizsgálják a Jegybank függetlenségének ügyét, az új Tákolmányt, az ombudsman leváltását, a médiatörvényt, az Alkotmánybíróság hatókörének korlátozását (még Sólyom is közbeköhögött – hirtelen Tigris lett, miután Füles volt), a bírók nyugdíjba küldését,a különadókat; ezen túl érdekli őket a vallásszabadság kérdésköre, és hogy miért tüntet az utca. Az MTV hamisít, kirúgják, akinek van erkölcsi érzéke, félelem uralkodik mindenütt. Dönt Annamária, ne is akarj új rádiót, csak ha keresztény! Egyébként biztos a munkahelyed? Te leszel a következő. Ha befogod, ha nem. Én mellesleg 320 forint körül törlesztek hitelt, és örülök, hogy nincs kocsim, mert ha rossz helyre parkolnék, akkor leültetnének. Keményen.
Barátaim, ti, akik ide szavaztatok – ezt akartátok? 2010 áprilisában összegyűjtöttem pár tucat “Itt az idő” Fidesz-hűtőmágnest (a kollegina, aki akkor a kezembe nyomta, azóta már munkanélküli). Ha kell belőle, szívesen adok nektek. Kitehetitek, ha még így gondoljátok… Ha pedig nem, akkor gyertek ki az utcákra.








Jó volt megfogalmazva olvasni, amit én is gondolok. Köszönöm.
én kérek egy hűtőmágnest
Valahol azt írtad, hogy 2011 az összeomlás éve lesz. Akkor legyintettem rá. Most azt mondom, csak egy évet tévedtél.
Megkövetlek.
De! Soha nem szavaztam a fideszre. Nem is fogok – már ha lesznek itt még választások.
Egyébiránt egyetértek a poszttal, és most nincs kötekedési faktor sem
“gyerekek, ezt vártátok?”
azóta egyre inkább…
őszintén? 1998-ban ugyan még csak 22 voltam, de már akkor láttam a mindenkori rendszert belűről
a rövid válasz, igen, ezt vártam. sőt “ezebbet” vártam!
tényleg kérek mágnest! kiteszem az “Ó igen – (ó veled igen), igen, igen!” felirat mellé, hogy meg legyen a jin jang …
Képzeld, én is pont ezt mesélem a környezetemnek, hogy az az ijesztő, ha jó lenne (itt: sikeres) a gazdaságpolitika, akkor senki egy büdös szót nem emelne az önkényuralom lassú kialakítása ellen. Csak az vigasztal, hogy OV tragédiája eddig is az volt (és remélem, ez is lesz), hogy banális dolgokon csúszott el – mellékesen amiatt, mert szakmához értőkkel, hanem talpnyalókkal veszi körbe magát.
2010 tavaszán az összes ismerősömnek elmondtam, nem szabad 2/3-hoz juttatni a fideszt, mert 4 éves kormányzása, aztán a 8 éves ellenzéki aknamunkája alapján semmi jóra nem számíthatunk, ha többségben lesz a Parlamentben.
Az a baj, hogy az összes rendszerátmentő párt leszerepelt és nincs senki, akire jó szívvel rámerném bízni, mint szavazó állampolgár, az ország irányítását. De reménykedek, hogy a felbolydult civil szférából előbb-utóbb előugranak az új (szak)emberek, akik tényleg segíteni akarnak az országon és nemcsak a közpénzeket lenyúlni.
Volt néhány kínos felismerésem az eltelt hetekben, így halál biztosan állítom, teljes politikus garnitúra csere kell. És nem 2014-ben, hanem még idén.
Akkor kire is szavazzunk kétezerikszben? Kérem a váteszi kinyilatkoztatást, ki képes itt sz@rból aranyat csinálni?!
Jobbikos, emeszppés, elempés zsenihadak, vagy egy még láthatatlan erő?
Jósolok egyet én is, hátha bejön. Megnyugtatásul. Egyszer újra 270 Ft lesz egy euró (ha lesz még euró akkor, amikor forint még mindig lesz), emelkedni fog a BUX-index (micsoda beszélő név), drámaian csökkenni fog a munkanélküliség és a nettó államadósság…
Nem lehet az egész politikai elitet lecserélni, mert ugyanolyan káosz lenne, mint most van. A szakembereket be lehet ültetni a megfelelő helyre, de hozzáértő, nem kompromittálódott politikusokat a semmiből lehetetlen előrángatni.
Jávori: nem tudom, kire szavazz. Tényleg. Nekem van jelöltem, de majd meglátjuk.
rosszabb lesz.
Javori: ha őszintén a szívemre teszem a kezem, akkor eddig is csak az volt világos, hogy kire nem…
22 év tapasztalata, hogy kitűnő ellenzéki politikusaink vannak, akik – tisztelet a kivételnek, főleg a nőknek – a hatalomban birtokában, titokzatos átoknak következtében impotenssé válnak.
Az egyszerű nép fiai, meg hamut szórnak a fejükre, s elsiratják nemzetünket. Már 1100 éve így megy. Széthúzás, viszálykodás, lázadás, felkelés, kuruckodás, egy csepp vízbe fojtás, siránkozás, ellendrukkolás.
Magad uram, ha szolgád (kompetens minisztereid) nincsen(ek)!
A kátyúba került szekér gödreit nem hazai ásóval mélyítik.
Az MNB trezorjaiban 37,775 milliárd euró devizatartaléka van Magyarországnak. Ilyen sok még sosem volt.
Hamarosan Orbánék is kiegyeznek az MNB-vel, aztán az IMF-fel, az Eu meg miért lenne ellenünk?!
Pici meghunyászkodás, egy-két pálfordulás, zápor és égdörgés utáni köpönyegforgatás: aztán fellendülés. egészen a következő válságig…
Ami most van: spekuláció a javából.
Bankárzsebek telnek megint. Valószínűleg nem hazaiak…
Hazai zsebek telnek, ugyanis csak a hazaiak tudnak játszani a forinttal… Egy politikusi bejelentés itt, egy amott. Ne legyenek kétségeid, az országgal a magyarok teszik azt, amit, nem a külföldiek… És nem fognak kiegyezni az IMF-fel. Figyeld az arcukat, a kommunikációjukat, a mosolyt a felvételeken. Ez öntudat a javából, harc és nincs megadás.
Nem csak hazaiak. S mindegy, ki ül a miniszterelnöki székben, azok a zsebek telnek. Könnyű Orbánt, Fletót vagy bárkit hibáztatni. Mintha a színész tehetne arról, hogy az író elbaszta a szöveget.
Igen, mind Orbán a Simorral történt egyeztetés után, mint Giro-Szász a rémhírterjesztős bejelentéskor megérne egy testbeszédhez értő elemzést. De műkedvelőként is elég egyértelmű amit láthatunk.
No meg ez a kép is elég beszédes:
http://static.nol.hu/media/picture/33/72/75/000757233-8169-625.jpg
Javori: 1996tól nézem, hogy 4 évenként kicuccol a klientúra és becuccol a másik… sokszor úgy, hogy a szegfű alatt a narancs, vagy fordítva… nekem semmilyen illúzióm nincs ennek az országnak a működéséről (de mesélni nem fogok).
Nyugodtan elhiheted, engem nem érdekel, hogy ki regnál és nem teszek senki ellen, csak végzem a munkám…
“Hamarosan Orbánék is kiegyeznek” nemfognak ők már senkivel kiegyezni… ugyan az lesz mint pár ezer km-el délebbre.
Komolyan mondom
egyszerűen hihetetlen hogy ennyire be legyen fosva mindenki akinek baloldalon dobog a szíve. Nem mondom, hogy jól eső érzéssel nyugtázom, hogy miután mindenki szétokádta a belét, január 1-től megint drágább lett minden, de ugyan mondjon már valaki egy évszámot, amikor olcsóbb lett bármi ugyanekkor. Ez egy mágikus időpont, sajnos ezzel jár. CÉL: többet kell keresni, tisztességesen, avagy tisztességtelenül.
Akkor most elmondom neked, hogy miért lett 2/3-ad.
Mert Elkúrták. Ha nem kúrták volna el (nem kicsit, hanem Nagyon) akkor már 12 éve balos kormányzás lenn, az lenne a fasza. Kolbászból lenne a kerítés, meg még eladnák a Balaton pícsóját is ha rajtuk múlna.
Nem azért szavazott annyi ember a Fideszre mert rá akart mindenképpen, ÉN SEM rájuk akartam mindenképpen. Csak a szocikból már a töke tele lett az embernek. Mert kurva szarul csinálták a dolgukat, – egyebekben megjegyezném, hogy jelenleg már majdnem két éve, még az ellenzékieskedést is kurva szarul csinálják. Szóval ezért lett a 2/3.
Egyébként épp tegnap olvastam egy 2009-es nyilatkozatot, amiben épp arról rinyált az ügyeletes főigazgató a kórházban, hogy egyre inkább csökkentik a támogatást, és egyre nagyobb várólisták születnek ezek hatására, de nyilván ez is a jobbos aknamunkának köszönhető. Ahogy az is, hogy a szocialista 8 évben vagy hatszor próbálták meg utólag kifizettetni velem a tanulmányaimat, miközben még a diplomám se volt meg. És a diákhitel eleddig is gondoskodott arról, hogy már a padból kikerülve rögvest megtapasztalja a paraszt mit is jelent az a szó, hogy ADÓS.
Egyáltalán nem tartom drasztikusnak azt a megszorítást amit most bevezettek, nem hiszem, hogy ezek a gazdag családoknak kedveznek, (azok eddig is oda íratták be a csemetét ahova nem szégyellték) aki tanul annak eddig is ezután is meg lesz az esélye hogy ösztöndíjat kapjon.
Te meg mondtad, te megmondtad, ugyan mit mondtál meg? Történész vagy, legalábbis az voltál valamikor, pontosan az a dolgod, hogy megmondjad.
Gazdasági szabadságharcot vívunk egy olyan EU ellen, amely először gondosan ellehetetleníti a jó magyar termékeket, terményeket, hogy aztán az olcsó szar sajátját el tudja itt adni. Ej de fasza. Az IMF meg csak fogja be, úgy el vannak adósodva Kínának mint ide nagykát, a szexbotrányról elhíresült igazgatójuktól meg persze gyorsan elszerapálódtak, pedig fejétől büdös a hal ugye? Ott is, nem csak nálunk.
Nem hinném, hogy az egész világ ellen vívjuk a szabadságharcunkat, amikor csak annyi a különbség, hogy minket fenyegetnek (sic!) hogy kikerülünk az euróövezetből, nálunk nyugatabbra élő országok, meg saját elhatározásból akarnak visszatérni a saját valutájukhoz.
Ki az a H. Clinton? Az az ordas szájú retek, aki legszívesebben máglyán égetné el a világ minden PC és konzol játékát, mert azok felelősek minden tömegmészárlásért? Ja tényleg, nagyon sokat nyom latban a véleménye.
324 forint az euró?? megnyugtatlak lesz még 432 is, meg közel az államcsőd? mintha valami liberális újságot olvasnék, (nem mintha sokat szoktam volna
) azok szeretik ezt a vészjósló károgást, egyelőre le vagyunk minősítve (három olyan minősítő közül egytől, akik arra nem voltak képesek, hogy jelezzék, a gazdasági Világválság 2.0-át) van azon a fokon pár még az államcsődig, de ha így látod jónak, mondogasd csak
most látod Hitler nagyságát? n már láttam középsuliban is, kihúzott a szarból egy olyan országot, ami egy Világháborúba roppant bele, mikor olyan nagyhatalmak nem találták magukat, mint a Franciák, Brittek, Oroszok, de még az USA is csak csak, az már egy sajnálatos véletlen, hogy volt egy mániája, és kis híján meg is valósította
egyes vélemények szerint, ha a kefebajszú, megelégszik a Nagy Németországgal, simán megtarthatta volna, mert már a kegyét keresték azok, akik lábbal tiporták hazáját egy évtizeddel korábban, sőt vannak akik szerint, a nagy demokratikus nyugat még Lengyelországot is feláldozta volna (ahogy azt többé kevésbé, meg is tették) ha ott megáll, de mint tudjuk sokat akart az árja, de az Európában nem járja
és ez a legnagyobb gond, DEMOKRÁCIA
- Maga az a Demokrácia amiről platón megmondta, hogy a legrosszabb államforma?
- igen azt hiszem az vagyok
- És akiért fejek hullottak egy eredetileg szivarvágásra fejlesztett eszköz által a hagymazabálóknál?
- Igen, az is én voltam.
De jó. Jogot akarok formálni rá, hogy ott és akkor halhassak éhen, üres zsebbel, amikor csak akarok. Hát ezt tényleg elérte az előző éra. Éppen csak az Alkotmányba nem tették be külön passzusként. De ha lesz kaja meg kicsit jobban élsz akkor csorbul a demokrácia. Jól van ülj le szépen a helyedre, kis buksidat meg tedd a két kezedre, nem lesz semmi gond, mert egyelőre még ott se tartunk hogy kaja jusson mindenkinek, nem hogy tele legyem a zsebem.
úgyhogy én köszönöm szépen nem megyek egyelőre a zuccákra, mert azt csak a fujjabelemjobbosok csinálják, meg különben is ideg van, majd kérnék egy hűtőmágnest
szóval röviden tömören lehet, hogy valami nagyon rossz felé megyünk, egy két dolog nagyon nem tetszik, még nekem se (hinnéd ezt, még nekem se
) de segítségül íme az egyik kedvenc mondásom, amihez ilyen esetekben fordulok
http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=EkuDh-jcPHI
nade a lényeg, hogy ha már beleszarsz a fészkedbe, szarj bele rendesen, (jelenleg épp a rendesen folyamat zajlik) – ugyanakkor hogy fogják ezt az időszakot illetni később, Orbáni Konszolidáció? Megint csak azt mondom, Bethlennek egyszer már sikerült, csak ő azért kicsit nagyobb koponya volt, és több mindent finomabban csinált, és könnyen lehet ez a kire fogunk szavazni 2014-ben nagyon hamar hipotetikus kérdéskörré avanzsálódik
egyébként nem is értem mit izgulsz, hát jön az aszteroida idén, van még 11 jó hónapunk aztán szevasz tavasz, hacsak nem a maják annyira intelligensek voltak, hogy Orbán meg Magyarország végét is látták előre, és csupán egy paraszthajszálnyit tévedtek az egész világot illetően
Scal: nem tudom, hogy provokálsz most vagy tényleg ennyire hülye vagy.
Ki ez a Scal? Rég láttam ennyi hülyeséget ilyen kis helyen.
Ami a többit illeti, szerintem:
- tényleg magyarok zsebei telnek, de az a baj, hogy azt a pénzt rögtön el is tőzsdézik külföldön;
- meg fognak egyezni. Muszáj nekik, még ha most cinikusan röhögnek is;
- én sem tudom kire lehetne szavazni, a pártok pénzmosodák, a “politikai elit” nagy része maffiafőnök is egy személyben.
Úgyhogy nem tudom innen merre felé vezet az út. Valószínűleg lefelé.
látod ez az hogy sose tudod, gondolom akkor is én provokáltalak, amikor ezeket a szép fotókat készítetted, dettó ugyanazt csináljátok most, amiért 5 éve elítéltétek akik kimentek az utcákra
Scal: neked elment az eszed. Egy szintre emeled a tévészékház előtt törő-zúzó tömeget, a gyújtogató csőcseléket az Opera előtt ez ellen a kirekesztő és összetákolt szörnyűség ellen tüntetőkkel?
nem, nem, nem, a jobbos tüntetéseken is, mindig volt egy kisebb tömeg, mint a B közép a focimeccseken, akik balhét akartak, vagy mert lefizették, vagy csak mert csürhe és nem normális, de mindig a nagyobb része, békés tüntető volt, például lehet utálni a jobbos nagymamákat, de vélhetően kevés padot vertek szét, mire rendőri túlkapás áldozatai lettek, valamint nem fajult minden tüntetés Tévészékház szétveréssé
ugyanígy lehetsz te akármilyen békés tüntető, ha sokat jársz ilyen helyre, egy idő után azon kapod magad hogy lesznek olyanok akik kicsit bátrabbak lesznek és belevisznek a hülyeségbe, Mesterházy ugyanazt ugyanúgy – csak rosszabbul egyelőre – csinálja mint Orbán. Idő kérdése és elfajulnak a balos teazsúrok is (olvastam én már olyat is, hogy forradalom kell, meg puccs, meg le kell lőni, mondjuk ebbe van valami). De ehhez nem is kell politika, mint mondottam volt, ugyanezért nem járok sem koncertekre, sem focimeccsekre.
Mellesleg ha már itt tartunk, jobban örültem volna, ha inkább azt írod le mi bajod az Alkotmánnyal ahelyett, hogy írsz egy +1 ömlengést, mennyire utálod a jelenlegi kormányt.
Én nem utálom a jobbos nagymamákat, olyat meg nem mondtam, hogy ők verekedtek. De tény: 2006 őszén hetekig tartott a balhé, pedig akkor még demokrácia volt Durván összemosol, és keményen csúsztatsz.
Alkotmányügyben pedig, ne haragudj, de nem fogok magyarázni. Ha van eszed, olvass utána, ha meg nincs, mi a fenének erőltessem meg magam?!
Csak azért nem mondom, hogy élj Orbán Magyarországában negyven évig, oszt majd megtudod, miről beszéltem, mert ezzel jó pár millió értelmes embernek is rosszat kívánnék. Mindazoknak, akik többet érdemelnek…
így van, durván összemosok, és keményen csúsztatok, ahogy Te is
tulajdonképpen itt már jó ideje nem azon gondolkodok, hogy Jobboldalra, vagy Baloldalra szavazzak, hanem hogy hova lenne jobb kiköltözni, Svájc, vagy Monaco?
Hát, én tisztán beszélek, kedves Scal. Arról, ami van, nem pedig hasonlítgatok, összekenek, legfeljebb te nem érted.
Egyébként meg kezd ezzel az okosodást: http://www.kollath.com/storage/E_2011-0419.pdf
Ki ez a Scal? Én még ennyi butaságot amit leírt a fószer, nem olvastam, pedig sok mindenben volt már részem. Sheenard veled egyetértek viszont.
Lájkolni hol lehet?
Egy kérdés csak. Most, hogy megvédtük a nemdohányzok jogait, a dohányzókét mikor védjük? Vagy diszkrimináció van?
Mi az, hogy melegolimpia? Van heteroolimpia is? Nagyon hülye világot kényszerítenek ránk – s ha ezt elutasítjuk (mármint az ilyen diszkriminációkat), akkor rasszistáká, radikálisokká, fasisztákká válunk.
@ogre: miért, ha elutasítod a melegolimpiát, nem vagy homofób? de, csak megpróbálod racionalizálni, annál már egyenesebb lenne nyíltan bevallani. különben kurvára nem értem, miért zavar, ha azonos érdeklődésű emberek összejönnek, és elvannak egymással. vagy nyilván a trabantosok klubjának hétvégi összejöveteleit is diszkriminatívnak tartod, de akkor meg simán baromságokat beszélsz. (így is.)
és nehogy már a dohányzáshoz való jog előrébb való legyen, mint a tiszta levegőhöz való jog.
olyan buta vagdalkozások ezek, ráadásul nem is értem, hogy jönnek ide.
Nem a melegolimpiát utasítom el, hanem azt, hogy valaki kivigye az utcára a szexualitást, mintha ez alapján más lenne. Elvekről van szó. Ők megkülönböztetik magukat, egy szexuális beállítottságból (aminek magánügynek kéne lennie) divatot csinálnak. Mintha ettől mások lennének. Utána megszólják azokat, akik másként kezelik őket. (Én nem teszem azért sem.) Ez meg a legdogmatikusabb védekezés, hogy ha valaki ellenzi, arra ráhúzzák a homofób jelzőt. Hogy jön ez ide? Erre is megkaptuk a berlini polgármestertől előre a fenyegetést, hogy a liberális Európa haragját vonjuk majd magunkra, ha nem akarunk a tolerancia fővárosa lenni egy olyan olimpián, ami a melegeknek szól. Jobb valaki attól, hogy meleg? Ugyanannyira nem, amennyire nem is rosszabb. Nem is mások – bármennyire is szeretnék. Ugyanazok a jogok járnak nekik, mint másoknak. Akkor miről szól, hogy kiemelik magukat?
Nem a tiszta levegő jogáról beszélünk, hanem az emberi jogokról. Ki dönti el, mi alapján kategorizáljuk, osztályozzuk a szabadsághoz való jogot. Ha a kormány szerint 2000 ember el tud tartani egy kizárólag dohányterméket árusító trafikot (haszonkulcs jelenleg 4-10% között mozog), akkor az emberek többsége dohányzik. Tehát a kisebbség joga lett megint kiemelve.
Vagdalkozások? Én úgy értelmezem, hogy egyeseknél az a demokrácia, amikor az történik, ami neki tetszik. Ha nem az van, akkor irány az utca, a külföldi sajtó…, amíg meg nem bukik a neki nem tetsző dolog. Még akkor sem, ha ez az ország kárára is válik. S még egy ellenzéki erő sem mondott értelmes alternatívát, csak azt, hogy ez nem jó. Hódoljunk be megint.
A rendszerváltás után az államadósság “törlesztése” miatt negyedáron kiárusították az állami vagyont, most meg egy ránk kényszerített fogyasztói ország lettünk. Európa fogyasztói. Csak termelés nincs. Az Európának nem érdeke. Viktorék legalább megpróbáltak letérni a 20 évig használt rossz útról. Nem biztos, hogy jó utat találtak, de megpróbálták. Európa nem engedi, nem engedheti, hogy sikerrel járjon. Még más is követné, s akkor a volt keleti blokk nem venné a termékeiket. Akkor jöhet a csőd.
http://allamadossag.net78.net/
tehát te, amikor kimész az utcára, kiviszed a heteroszexualitásod? vagy ha elmész focizni a haverokkal?
még egyszer: aki homofób, legyen már annyira gerinces, hogy bevallja.
Nem, kamper, amikor kimegyek az utcára, akkor nem viszek ki semmilyen szexualitást. Erről beszélek. Hülye prűd vagyok, de ennek nem az utcán van a helye. Nem tudom megkülönböztetni az embereket szexuális érdeklődésük szerint, s ezt elvárom másoktól is. Ha ezt jelenti a homofóbia, amit ezért rám akarsz erőltetni, akkor az vagyok.
te aggattad rájuk, hogy kiviszik a szexualitást az utcára, nem én rád. nem tudom, hogy ha egy hetero gerelyhajító nem viszi ki, akkor egy meleg körlingező mér.
a többi meg akkora sületlenség, istenem. bírom, amikor a konzervatívok magukból indulnak ki. mikor mondta, bármilyen komolyan vehető liberális gondolkodású ember, hogy minden úgy legyen, ahogy neki tetszik? soha, mi a demokratikus intézményrendszerek működését szeretnénk számon kérni, aztán ezeken a kereteken belül mindenki úgy liberális meg konzervatív meg szoci, ahogy akar. márpedig egyszerű tény, hogy a demokratikus intézményrendszer biztosítva volt az elmúlt húsz évben, antalltól bajnaiig mindenkinél (igen, az első orbán-kormány alatt is). többé nincs biztosítva.
“mikor mondta, bármilyen komolyan vehető liberális gondolkodású ember, hogy minden úgy legyen, ahogy neki tetszik?”
Az embereket nem a mondataik, hanem a cselekedeteik alapján ítélem meg. Ezért kérem az elnézéseteket. Azért elnézést kérek, hogy a liberális szót nem tettem egyszer sem idézőjelbe, kérlek értelmezd úgy. Sajnos nem ismerek liberális gondolkodású embert, csak olyat, aki ezt mondja magáról. Akiről már majdnem elhittem, hogy az, arról kiderült, hogy lelke mélyén anarchista.:)
Ezt viszont aláíróm, hogy Viktorék átvették mindenhol a hatalmat. A dicsőséges 133 nap is azért bukott, mert nem tudták a bürokrácia felett átvenni a hatalmat. Fletó meg szerintem csak irigykedik, mert ő ezt nem tudta megtenni. De ne felejtsük el, hogy ezek a fékek emberek, akik gyarlók, s nem tudják saját előítéleteiket félretenni. Illetve nagyon-nagyon kevesen tudják – bármennyire is azt mondják, függetlenek.
Ha sheen blogjából indulunk ki, Viktor minden döntése elhibádzott volt, nem tett semmi jót. Ilyen nincs. Statisztikailag sem.
Ja, nem vagyok konzervatív. Ne skatulyázz be!
sündör, könyörgöm, kapcsold már ki valahogy ezt a reply funkciót, követhetetlen tőle az egész.
Akkor válasz erre: “te aggattad rájuk, hogy kiviszik a szexualitást az utcára, nem én rád. nem tudom, hogy ha egy hetero gerelyhajító nem viszi ki, akkor egy meleg körlingező mér.”
Ezt kérdezem én is! A hetero gerelyhajító nem heteroolimpián indul, hanem az Olimpián. Ahogy a meleg gerelyhajító is elindulhat az Olimpián. Mindkét esetben akkor, ha elérik azt a szintet. A melegolimpián (már a neve alapján) a sportteljesítményen kívül van más szűrés is. Ez akkor is igaz, ha a honlapjuk alapján bárki elindulhat. Ahogy, ha valaki meg akarna rendezni egy “Hetero büszkeség napját”, azt azonnal kirekesztőnek titulálnák. Értelmetlen is lenne, ahogy az a “meleg büszkeség napja” is. Ez nem olyan dolog, amit szégyellni kell vagy büszkének lenni rá. Ez van, és magánügy.
Gondolom a paralimpia megrendezése is zavar.
Oké, eltérítettem a tárgytól a folyamatot. Azt akartam csak szemléltetni, hogy milyen tömény agymosásnak lettünk kitéve az elmúlt 21 évben, s nem annyira fekete-fehér minden, ahogy szeretnék beállítani, illetve sokan látni szeretnének. MÉg akkor sem, ha történész az illető. (Tényleg, a rendszerváltásnál miért csak közgazdászok, bölcsészek és jogászok voltak a kerekasztalnál, s mondjuk mérnökök nem? Mennyire köszönhető nekik, hogy ma nincs termelés az országban, csak az átlagemberek számára érthetetlen közgazdaságtani, filozófiai és politológiai viták?
S ha már Sándor felhozta az “Itt az idő” mágneseket. Tudjátok, ki fizette a kampányt? Segítek, az illető cége 2 hét múlva nemzetbiztonsági védelmet kapott. Mert a Fidesz sok embernek tartozott, s most ugyanezeket a tartozásokat gyűjti az MSzP, az LMP és a Jobbik is.
félreérted. nem nyílt színi análszexben versenyeznek, hanem százméteres síkfutásban. semmivel sem kirekesztőbbek, mint a trabantklub. az is magánügy, oszt mégse zavar. mert nem trabantfób vagy, hanem homofób, ennyi a különbség. én meg liberális. az azt jelenti, hogy elfogadom azt az emberi magatartást, ami nem zavar mást, és nem akar kirekszteni senkit.
ez nem azt jelenti ám, hogy semmilyen faszság nem zavar. a melegolimpia nem zavar, mert nem kirekesztő, arról szól, hogy emberek jól érzik magukat, és ezzel senkinek nem ártanak. te zavarsz, mert homofób vagy és kirekesztő. egyszerű ez.
a hetero büszkeség napja (emlékeim szólva néhány szerencsétlen próbált ilyet csinálni) rohadtul nem szólna másról, csak arról, hogy a melegek kapják be. a meleg büszkeség napja kibaszottul nem arról szól, hogy a heterók kapják be, hanem arról, hogy gyertek, fogadjuk el egymást olyannak, amilyen, és érezzük jól magunkat együtt. tudom, hogy a te mentalitásoddal nehéz megérteni, de hátha menni fog.
de tényleg eltértünk, hagyjuk ezt. a többivel meg vitatkozzon más, én most inkább dolgozom.
“Viktorék legalább megpróbáltak letérni a 20 évig használt rossz útról. Nem biztos, hogy jó utat találtak, de megpróbálták. Európa nem engedi, nem engedheti, hogy sikerrel járjon.”
Nem biztos, hogy jó utat találtak??? Hát, ha körbenézek az országban, valahogy nem tudok örülni annak, hogy legalább megpróbálták.
Ogre, Európának semmi köze ahhoz, hogy Matolcsy elképzelései csődbe vitték az országot, hogy a parlamentben droidok ülnek, a szabad sajtó eltűnt, a bíróságot, ügyészséget lenyelték, korlátozták a sztrájkjogot, a munkavállalókat kiszolgáltatták a munkaadóknak, a munkanélküliség nő… sorolhatnám egy órán keresztül.
És tudod mit? Örülök neki, hogy talán az egyesült Európa megakadályozza a Vezért, hogy beteljesítse a művét.
“Ezt viszont aláíróm, hogy Viktorék átvették mindenhol a hatalmat. A dicsőséges 133 nap is azért bukott, mert nem tudták a bürokrácia felett átvenni a hatalmat. Fletó meg szerintem csak irigykedik, mert ő ezt nem tudta megtenni.”
Nos, a párhuzam helyes. Kun Béláék rosszabbul csinálták mint Viktor. Fletó meg nem akarta megtenni. Autokratikus rögtönzéseinek egyike sem arról szólt, hogy megtörje a demokráciát vagy átláthatatlanná tegye a gazdaságot. Nagy különbség! Viktorék első tettei között volt az üvegzseb elhomályosítása, a költségvetési tanács, illetve más pénzügyi ellenőrző szervezetek kiiktatása. Mai napig rugóznak Simor eltávolításán…
Sajnálom, hogy még mindig nem látod.
Viktorék megpróbálták. Tényleg. Mi meg beledöglünk.
Hurrá.
Voltak jó lépései, s sok rossz is. Tavaly szeptemberben kezdtek kapkodni. Fletó meg azt sem tudja, mi a demokrácia. Kimegy tüntetni, ellopja mások tüntetését, performance-ét, hogy előtérbe kerüljön. Amikor ellene tüntettek, azt mondta, majd megunják és hazamennek. Ő már régen hiteltelen. DE mondtam már, mindketten bábok. Viktor is, Fleto is.
“az azt jelenti, hogy elfogadom azt az emberi magatartást, ami nem zavar mást, és nem akar kirekszteni senkit.”
Bármivel kirekeszthetsz embereket – max. azt hiszed, nem teszed. Ez így túl naiv. A keresztény értékrendet zavarja a melegolimpia. Téged nem, tehát elfogadod. S ezt nevezed liberalizmusnak.
Abban versenyeznek, amiben akarnak. De ne tegyenek megkülönböztető jelzőt hozzá. Ha az emberek szexuális és faji alapú bármilyen megkülönböztetésének ellene vagyok, az a homofóbia, mondtam, hogy az vagyok.
“gyertek, fogadjuk el egymást olyannak, amilyen, és érezzük jól magunkat együtt”
Voltak egy előző lakhelyemen meleg szomszédaim. Sokat buliztunk hajnalig. Jól éreztük magunkat. De kérdezz meg pár embert, mennyire tolerálják a melegfelvonulást, a melegolimpiát. Kiderülne, hogy Budapest lakosságának jelentős hányada homofób. Ha népszavazás lenne, hogy megtartsuk-e, félek, nem lenne Budapesten melegolimpia. Zavar, mikor pozitívnak állítják be azt, ami mellé nem állítható jelző.
asszem, megadtad a homofóbia gyönyörű definícióját, külön aranyos, amikor ezzel jöttök, hogy de vannak meleg (cigány, zsidó, stb) szomsézdaim, barátaim mittomén.
nem, azzal nem rekesztek ki embereket, ha azt mondom, hogy éljétek az életeteket, amíg mást nem bántotok. ennyi.
téged meg bánt, ha valaki nem olyan, mint te, és megpróbálod megdumálni, hogy az a kirekesztés, ha valaki nem azt csinálja, amit te megengedsz neki. odamehetsz, és örülni fognak neked. hol a kisfaszomban van ebben kirekesztés?
egyébként ezt a homofób szót is valami nagy koponya találhatta ki, fóbiám sok mindentől lehet, pl. hogy leesek ha kinézek az erkélyen, vagy meghülyülök, ha bezárnak egy dobozba, de szerintem akire ezt mondják, az csak simán undorodik
a dohányosok ilyen fokú megszorítását egyébként nem értem, dacára, hogy soha életemben nem szívtam el még egy szál cigarettát se
ezt csak így lehet nálunk megoldani? miért nem működik a jobb kirekesztés? külön kell rekeszteni a nem dohányzókat a dohányzóktól
de amíg erre a vonatokon jobb megoldás van, a legtöbb étteremben annyi a választóvonal, hogy van egy tíz centis küszöb amitől balra lehet, jobbra meg nem
igazság szerint én inkább attól tartok, hogy ez a legsúlyosabban az iskolákat meg a kórházakat érinti, eddig az idegbeteg orvosok, meg tanárok lemehettek a szünetben dohányozni – mert dacára, hogy a dohányzás öl, elég sok doki cigizik ám – és akkor valamennyire megnyugodtak, mert a nikotint épp ezért szívja magába a legtöbb görcs, általában ezeken a helyeken figyeltek arra, hogy jól elkülöníthető hely legyen ahol mérgezik magukat, nem gondolom, hogy ezzel a tiszta levegőhöz való jog csorbult volna (persze az igaz, hogy rengeteg paraszt van, aki nagy ívben szarik a nem dohányosokra, mert… “mert nem bírom ki, hogy ne gyújtsak rá”)?
erre most már nem elég, hogy ezek a helyek megszűntek, de mindkét intézmény esetében 50 méteres körzetben tilos rágyújtani
az említett kórházban kb. fél órát várakoztam, ezalatt kb. 300.000 huf bírságot oszthattam volna ki, mert ugye stikában azért még csinálják, aztán majd meglepődnek
viszont ami ennél érdekesebb, a kórház egyik felét egy utca választotta el a lakóházaktól, kertektől, ami maximum 6-7 méterre lehetett
na most az ugye, nem közterület, hanem magánterület, kijön Jani bácsi rátöm a pipájára, és ugyanúgy száll a füst, mert az olyan hogy nagy ívben tesz rá, köz, avagy magánterület ahol szállnia kell, most ezért őt megbüntetik? csak rászólnak, hogy menjen már be? vagy le se tojják?
mert ha teszem azt egy puszta van a kórház mellett, és a 49. méterén még rágyújtok, akkor már megbüntetnek, ahonnan azért jóval kisebb az esélye, hogy betalál a nikotin, mint hét méterről?
de még ennél is jóval érdekesebb, hogy most mi lesz?
1. leszokik minden orvos, ápoló, nővér, tanár, óvónő a dohányzásról?
2. nikotin tapaszt vesznek és alig várják, hogy vége legyen a munkának
3. leteszik a lantot a 10 perces szünetben, gyorsan elszaladnak 50 méterre, elszívnak egy cigit, aztán pitlikelnek vissza, mert épp elég lesz az idő, hogy visszaérjenek
4. vagy kirúgják őket, és csupa antidohányos tanárt és orvost alkalmaznak, ami a tanári állásokat figyelembe véve még csak csak megoldható lesz, de amilyen orvoshiány van ez azért még fegyvertény is lehet, vajon fognak e emiatt esetleg szaporodni az orosi műhibák, meg a karók?
segítek a wikipédia definícióval: “A fóbia indokolatlan viszolygás vagy ösztönös félelem meghatározott tárgyaktól, helyzetektől vagy személyektől, amely(ek) igazolhatatlan voltát a személy is felismeri, de szabadulni nem tud tőle.” megfelel? vagy ragaszkodsz hozzá, hogy te vagy a helikopter?
(http://hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%B3bia)
Én ezt az egész liberálisos témát nagyon úgy látom, és ebben ez az Ogre által elterelt beszélgetés is megerősített, hogy napjainkra a liberális gondolkozásúak lettek a legintoleránsabbak és a legkirekesztőbbek minden ember közül. Mihelyt valaki egy kicsit is megemlíti a saját (netán titkolandó?) maradibb eszméit, mindig jön egy “liberális”, hogy a földbe döngölje. Evidencia lett, hogy a radikális rossz, a liberális meg jó, ha valaki beszól egy liberálisnak, az egy szar szemét homofób náci, és ezt én eléggé kettős mércének tartom. Egy igazi liberális igazán elfogadhatná a konzervatív kisebbség
eszméit…
elfogadja. azt nem fogadja el, ha másokat baszogat, mert mongyuk melegek. csalódnom kell benned, ha ilyen vagy.
Gergő, ne mondjál már (Sándor szavaival élve) ökörségeket. Én mitől lennék ilyen. Mikor baszogattam a mongyuk melegeket. Erasure, Soft Cell, Communards rajongó vagyok, a jau istenke megáldjon. Nem MAGAMRÓL beszéltem az előbb; nekem csak NÉZNI szar, amit csináltok a nem-liberálisokkal…
na tudtam én, hogy nem hiába ismerlek jobb fejnek ennél.
akkor viszont nem értem, miért nem esik le, hogy nem a nem-liberálisokkal vitatkozunk, hanem azokkal, akik embereket akarnak korlátozni ebben-abban. ez egyáltalán nem liberalizmusról szól, hanem emberségről.
Chello: ne keseríts el… ez, amit most mondtál, a legnagyobb ökörség, amit az utóbbi évtizedben baráttól hallottam.
ezek szerint én nem vagyok a barátod, na szép
Te nem ökörségeket mondtál, hanem idiótaságokat…
Ja, a másik véleményét velősen ökörségnek titulálni, ezt tényleg kifelejtettem.
de reagálni nem reagálsz a lényegre. faszán jellemző.
Nem reagálok, mert itt a száz összevissza sorakozó, időrendiséget nélkülöző komment közt már nem tudom, mi volt a lényeg, amire nekem reagálnom kellene.
Nem elegáns, de ha egyszer tényleg az??? Most komolyan, remélem, nagyon nem voltál magadnál, amikor írtad. Mert ha igen, akkor kezdek félni
de mi a konzervatív kisebbség eszméje, amit egy liberális nem fogad el egyébként? mondj egy-kettőt légy szíves? ha az, hogy fenntartod magadnak a jogot viszolyogni bizonyos emberektől pusztán azért, aminek születtek, vagy mert nem úgy keresik a boldogságot, ahogy éppen te, akkor 1, ez ne már konzervatív eszme legyen, 2, szégyelld magad.
ha más, akkor nem vagy szar szemét homofób náci, de nem is fog senki földbe döngölni vagy mi.
Pedig velem azt teszed folyamatosan, pusztán azért, mert a diszkrimináció minden formáját elutasítom, s nem hiszek a pozitív diszkriminációban sem, hiszen az is kirekesztés, bármennyire is elterjed a balliberális kormány uralma alatt ez a fogalom.
A konzervatív kisebbség eszméje? Ezzel azt akarod mondani, hogy a heteroszexuális keresztény fehér férfi lett a kisebbség? Hiszen nekik vannak a legkisebb jogaik, nem védekezhetnek kirekesztéssel.
nevetséges, tényleg. szánalmas erőlködés, hogy a saját ostoba ellenszenvedet megdumáld. magyarázd már mi a fasz diszkrimináció van abban, ha azonos érdeklődésű emberek bármit szerveznek maguknak, ahol szívesen látnak bárki mást is. még mindig nem mondtad meg például, mi a különbség trabant klub ügyben (vagy akár szent jobb körmenet, amit meg katolikusoknak szerveznek – az elméletedet szerint kirekesztve mindenki mást).
A katolikusok ugyanúgy kirekesztőek. Részben miattuk van, hogy a melegeket üldözték Európában (ahogy a legtöbb vallás üldözi, üldözte őket), s most kisebbrendűségi érzése van a melegeknek.
A trabantklub nem egy emberi tulajdonság alapján különbözteti meg a tagjait. Amennyiben egy tárgy tulajdonságát nem tekintjük tulajdonságnak.
S nem tudom, mi bajod van, de nem értem, milyen ellenszenvről beszélsz? Egyszerűen felfoghatatlan számomra, hogy ezt rám akarod erőltetni. Vagy ez a nagy liberalizmus? Valakiről készítünk egy téves képet, s addig mondjuk neki, amíg elhiszi? Saját szemellenződtől, előítéleteidtől nem érted, amit mondok.
A trabantklub nem kéri a rendezvényhez a közpénz támogatást, ha nincs trabantfelvonulás, Európa nem fenyegeti meg az országot a negatív megítéléssel.
Ogre: az új alaptörvénybe nem került bele, hogy a Trabant nem autó, és erkölcsös családi ember csak Audiba ülhet bele. És a Merci megy az Audi megkapta az állami támogatást, olcsó földet és adókedvezményt.
Szarok a párhuzamaid, de nem is ezért szeretünk.
te gondolom tisztában vagy vele Sheenard mennyire tartja hiteles forrásnak a wikipédiát, úgyhogy kérnék inkább egy Révai nagy lexikona cikkelyt, bár lehet akkor még nem is létezett ilyen szó, mindazonáltal továbbra is egy idióta szó, amit csak azért találtak ki liberális egyének, hogy megkülönböztethessék azokat, akik nem osztoznak liberális elveikben
baszki, ez a szó ezt jelenti. lehet ismerni ilyen kifejezésekből, mint homofób vagy xenofób, vagy mittomén. egyszerű tapasztalati tény, ezt a wiki tökéletesen megerősíti.
ahhoz meg valami hihetetlen hülyének kell lenni, hogy ezt a sok primitív ökörséget dumáljátok össze a liberális elvekről.
bazmeg, mi abban a nem világos, hogy hihetetlenül lehülyítve a kérdést én pl. úgy vagyok vele, hogy elfogadom az embertársaimat, amíg nem ártanak másnak. kurvára nem fogadom el viszont, ha igen. márpedig homofób, xenofób meg mittoménmifób faszfejek igenis ártanak másnak. ezt soha, de soha nem fogom elfogadni. és büszke vagyok rá, hogy ilyen ember vagyok, és mélységesen megvetem azt, aki másokra amiatt fröcsög, mert nem olyanok, amilyen ő maga. (és, nem, én nem azt szeretném, ha mindenki olyan lenne, mint én, aki nem teljesen korlátolt, az érti, miről beszélek.)
tulajdonképpen azt sem értem, miért jelentené a homo-fób, hogy én a homoszexuálisoktól viszolygok, az nem azt jelenti, hogy az EMBEREKTŐL viszolygok? elvégre a HOMO SAPIENS azt jelenti, hogy értelmes ember, nem azt hogy értelmes meleg
erre a liberálisok adtak egy szót, hogy hetero, azért, hogy megkülönböztessék az alapjában véve fajfenntartásra szakosodott egyéneket a zsákutcáktól, és kisajátították a HOMO előtagot, saját maguknak, ezáltal csorbítva, és korlátozva a nem liberálisok jogait, bár még nem néztem ennek utána, de biztos nagyon érdekes, ahogy ez így kialakult, meg szentesült
szóval ha nem a fób miatt, a homo miatt hülyeség
Semmi ilyet nem tettek a “liberálisok”. Tiszta idiotizmus, amit írsz.
a homo ugye azonost jelent (vö: homogén), a homoszexuális az az, hogy azonos nemű illetővel kíván valaki szexuális viszonyt létesíteni.
a hetero különbözőt jelent (vö: heterogén), szóval a heteroszexuális az különböző neművel kíván szexuális viszonyt létesíteni.
viccnek is szar, de ha esetleg tévedek, és komolyan gondoltad, akkor inkább nem is minősíteném.
nana, ez már ilyen vadliberális belemagyarázás és terelés, és ez ecce homo, íme az azonosság?
vagy akkor Azonosságtól való félelem, így már nem rossz
Úristen, olyan vagyok én is mint ő???
Bár ez meg azért nem jó, mert ezzel azt sugallják, hogy titkon mindenki homokos, csak elnyomja magában. Szóval még mindig szar szó.
további jó szórakozást kívánok
“A homofóbia szó jelentése félelem, idegenkedés a homoszexualitástól, illetve a homoszexuálisoktól. Tágabb értelemben a homoszexualitásnak a heteroszexualitással egyenrangúként kezelésével, a homoszexuálisok társadalmi elfogadtatásával, ellenük történő diszkrimináció általános megnevezése.”
http://hu.wikipedia.org/wiki/Homof%C3%B3bia
Sajnálom, hogy ezt vetted le rólam. Pont az ellenkezőjét mondtam.
De van egy rossz hírem. Létezik olyan szó, hogy heterofóbia. “A heterofóbia szó jelentése félelem, idegenkedés a heteroszexuálisoktól, a másik nemtől[1], illetve a heteroszexuális magatartástól. Tágabb értelemben a heteroszexuálisok elleni diszkrimináció általános megnevezése, hasonlóan a faji diszkrimináció esetében használt rasszizmus, és a nemi diszkrimináció esetében használt szexizmus kifejezéshez.”
http://hu.wikipedia.org/wiki/Heterof%C3%B3bia
“elfogadja. azt nem fogadja el, ha másokat baszogat, mert mongyuk melegek. csalódnom kell benned, ha ilyen vagy.”
Senkit nem baszogatok azért, mert meleg. Valahol nagyon félrecsúsztál. Semmi bajom a melegséggel. Soha senkitől nem kérdeztem meg, hogy meleg-e, nem csoportosítom e szerint az embereket, s ez alapján a róluk kialakúlt képem nem változik, azt nem befolyásolja, s azzal az üzleti partneremmel sem romlott meg a viszonyom, aki “Puszi édes” köszönéssel búcsúzott el tőlem a telefonba. De ezt nagyon nem akarod megérteni, mert kitaláltál valamit, s ahhoz ragaszkodsz!
csak ne szervezzenek rendezvényt maguknak, mer akkor diszkriminálnak. ja, semmi bajod velük.
Ez a lényeg. Rendezvényt szerveznek MAGUKNAK. Eddig nem ezt mondtad. Erről beszéltem. Köszönöm!
te vagy nagyon hülye vagy, vagy nem tudom. szoktam magamban keresni a hibát, de nem találom. tisztán is világosan elmagyaráztam, mégsem fogsz fel semmit, csak hajtogatod, hogy az szervezhet rendezvényt, akinek szerinted lehet. magad idézted, hogy szívesen látnak téged is, de szarsz rá, hgoy senki nem rekeszt ki sehonnan, ragaszkodsz a saját beszűkült világképedhez. egészségedre.
Kamper, heterofób vagy, s ez teljesen elvakít téged! Valamit a fejedbe vettél, s azt hajtogatod, mert ennyiből áll a világképed. De körülbelül ennyire vagy liberális is, s ez a bajom a magukat liberálisoknak mondókkal. Van egy kijelölt igazságuk, s aki nem fogadja el, nem fér bele, azokat megbélyegzik. Mert az övék az igaz. Részemről ennyi.
Ha valamilyen fóbiám van, az inkább a kerékpárosok felé irányul. Arra van szó? Részemre ők a liberalizmus megtestesítői. Maguknak jogokat harcolnak ki, fizetni nem akarnak érte, s a szabályokat úgy értelmezik, ahogy nekik tetszik. A kresz számukra képlékeny. Járdán mennek, zebrán kerekeznek, ha nem szimpi a kerékpárokra vonatkozó lámpa, akkor az autósokét vagy a gyalogosokét veszik magukra nézve érvényesnek, s sorolhatnám. De ha szidom őket, akkor egy rohadt autós vagyok csak, aki semmibe veszi a tiszta városi levegőt. Szal a biciklifóbiát elismerem. De attól, hogy paranoiás vagyok, még nem biztos, hogy nem üldöznek.
Szerintem téged is szívesen látnak a melegfelvonuláson, ha velük szeretnél tartani.
Tudtommal külföldön sok helyen nagy arányban vesznek részt heteroszexuálisok is a felvonulásokon.
Szóval ha csak ez zavar, csatlakozz hozzájuk bátran!
Le a nagycsaládosok rendezvényivel, mert azok rendezvényeket szerveznek ám MAGUKNAK…. Ogre, ne máááár!
sheen, elkaptad a lényeget!
Gergő, te kirekesztő vagy, mert nem hagyod, hogy Ogre kirekesztő legyen.
Kérdés persze, ha Ogre “a diszkrimináció minden formáját” elutasítja, akkor miről beszél? Mert most kirekeszti Gergőt, aki ugye az ő ítélete szerint kirekeszti a kirekesztőket, de magát nem érzi kirekesztőnek, csak igazságosnak.
Igazságosnak? Dehogy? Gergő nem kirekesztő, hanem beskatulyáz, rám akar erőltetni egy olyan jelzőt, ami az első szokott lenni, ha valaki bármi, az illetőnek nem tetszőt mond bármiről, ami a melegekkel összefüggésbe hozható. Kamper nem kirekesztő, hanem előítéletes, saját fóbiáinak rabja, amit megpróbál másokra ráhúzni. Nehéz elmagyarázni egy pontnak, hogy mi az a vonal.
Ogre: mintha önmagadat nem értenéd. Olvaslak, és azt látom, hogy zavarosan érvelsz valami mellett, ami leginkább önértékelési problémára vezethető vissza. Ne haragudj, nem akarlak megbántani, de teljesen kaotikus a gondolatvilágod.
Most kieszem az egyenletből a melegeket és a diszkriminációt és lefordítom az egészet semlegesre, mondjuk színekre (politikai párhuzamoktól függetlenül): a pirosrajongók támogatásáról beszélsz a kékekkel szemben, de tagadod azt, hogy pirosban látod a világot; ugyanakkor, ha valaki azt mondja, ezerszínű a világ, tehát beleférnek a kékrajongók is, akkor felháborodsz, milyen kirekesztő, mert nem érti a pirosrajongókat, akiknek egyébként igazuk van.
ez már megint akkora terelés, hogy pásztorbot kell hozzá
mikor láttál te piros rajongókat riszálni az Andrássyn? győzköditek itt szegény Ogrét állandóan mert ő másképp gondolkodik mint Te vagy Kamper, én érdekes módon tökéletesen értem, kapcsford gép nélkül is
én rájöttem az éjszaka, hogy libero-fób vagyok
te nem tudod vagy csak nem akarod felfogni, hogy mit mondok? mert, hogy sikerülni nem sikerült, az nyilvánvaló.
esetleg, ha én úgy fogok másként gondolkodni, hogy kedvem támad agyonlőni minden szemüvegest, akkor remélem, el fogod fogadni végtelen toleranciádban. idióta.
nah hogy kibújt a szög a végtelen liberális tolerancia zsákjából :p
én skatulyáztalak be? nem te skatulyáztad esetleg be magad felvonultatva a homofóbia klasszikus jeleit. (incl: “some of my best frieds are gay”)
Végigolvastam. No, ezért tartunk ott, ahol!
Úgyhogy diktatúra kell!
Elsőnek a nyelvet tiltanám be, csak zavarja a gondolatok érthető átadását. Majd a dohányzást, aztán a szabadságjogokat, végül egy liberális mellé egy konzervatív kerülne a cellába.
A sport is felesleges, csak felszítja az indulatokat, állandó konfliktusok forrása. Takarékossági okokból nem égetünk több kőolajterméket autóversenyeken. A vallás is betiltandó: csak megosztja az emberiséget, háborús tűzfészkek parázslanak miatta.
(Részlet: Egy földönkívüli feljegyzései III. kötet)
Éljen a demokrácia védelme:
http://index.hu/belfold/2012/01/07/visszautasitja_a_magyar_biroi_egyesulet_az_mszp_fenyegeteseit/
Sheen, Viktorék után is van élet!
Mondom, hogy hazánk homofób!
A Heti Válasz honlapján a meleg olimpia megtartásáról lehet szavazni. Jelenleg 81 % NEM és 18 % IGEN az állás 5480 szavazatnál. http://hetivalasz.hu/ (Görgesd le és jobboldalt keresd.)
nem vagyok meglepődve sajnos. szomorú. szabad országban szeretnék élni szabad emberek között. talán majd az unokám.
Jellemző, hogy Heti Válasz… Mi mást várnánk tőle?
Jellemző, Népszanadság… Mi mást várnánk tőle?
Hogy is van ez, Scal? Hogy jön ide a Népszabi jelen esetben? Vagy csak kötözködsz? Jól csinálod. Gratulálok az eddigi hozzászólásaidhoz, a szememben sikerült idiótát csinálnod magadból. Ha nem számít, akkor nyilván feldolgozod.
Feldolgoztam, az idióta amúgy is szabad polgárt jelent, ebből a szempontból az ökör nagyobb sértés, mert az ráadásul herétlen.
A Népszabi csak úgy jött ide, hogy élből elutasítod a Heti Választ (gondolom annak politikai beállítottsága miatt).
@ogre: egy kijelölt igazságom van: mindenki úgy keresi a boldogságát, ahogy jó neki, feltéve, hogy nem bánt mást.
ezzel te nem értesz egyet, szerinted a melegeknek (lehet, másoknak is) ehhez nincs joguk, csak bizonyos határokon belül.
igen, az nem fér bele a világképembe, hogy te embereket ki akarsz zárni bizonyos dolgokból, mer csak. neked az a bajod a liberálisokkal, hogy beszólnak, ha másokat korlátozni akarsz a saját agyadban lejátszódó furcsaságok miatt. lelked rajta.
részemről lezártam, unom az értetlenséget.
(ismételten nyomatékosan kérlek sándor, hogy lődd ki ezt a reply dolgot, vagy lövesd ki junnal, ez így egyszerűen követhetetlen)
Kamper, még mindig nem látom, kit miből akarok kizárni. A kirekesztés már a nevében is pont fordított. Homoszexuális olimpia. Érted? A paraolimpián sem indulhat egészséges sportoló. DE, míg a paraolimpia pont azért van, mert mozgásukban korlátozott sportolók is vetélkedhessenek, s ezzel feloldják az olimpiai indulás diszkriminációját, addig a melegeknél nincs semmi kizáró ok, hogy a rendes olimpián induljanak. Ezért csak egy felhajtás, hangulatkeltés, magamutogatás, hogy elő lehessen venni a homofób, a fasiszta, a náci, a szélsőjobbos, a kirekesztő… kártyákat. S mellette sok ember érzelmét is bántja, akiknek nem biztos, hogy a melegekkel van bajuk, hanem azzal, hogy a szexualitás kikerül az utcára, s annak nem ott van a helye. (Ezért prűdnek nevezhetsz, úgy is szereted a jelzőket.)
1. a melegolimpiával nem kerül ki a szexualitás az utcára. Ez faszság, hülyeség.
2. a melegolimpia nem magamutogatás. Ez faszság, ez hülyeség.
3. a melegolimpia mindenütt gond nélkül lezajlott, az országnak turisztikai bevételt hoz. Nem akar senki vele hangulatot kelteni, ez egy sportverseny és kész. A hangulatot ti keltitek, meg Tarlós, és azok, akik nem bírják elviselni, hogy valaki más, mint ők. Az általuk felsorolt okok átlátszóak, többnyire mind faszság, hülyeség.
+1. fentebb valahol azt sugalltad, állami pénzt kapnak. Nos, ha ez bassza a csőrödet, el kell áruljam, sem állami, sem önkormányzati pénzt nem kap az esemény.
Kapjatok már észhez, Ogre, Scal…
ha jól emlékeztem, úgy számoltak, félmilliárdot hozhatna budapestnek kábé, állami pénzt nem kértek, csak védnökséget. szerencsére tarlós nem kirekesztő, ezért a védnökséget egy szimpatikusan intelligencs levélben megtagadta.
bocs, tényleg nem meguntam, nem mondom el huszadszor, miért beszélsz hülyeséget, ha eddig nem értetted, ezután sem fogod. ez van.
Ebben egyetértünk!
Nem akarod megérteni, mert nem illeszkedik a világképedbe, tehát felesleges szócséplés.
Csak azt áruld el a végén, ha valakivel nem értesz egyet, miért kell szidni? Vagy ez a liberális tárgyalástechnika alapja? Így már értem, hogy az LMP miért nem ismeri azt a szót, hogy kompromisszum. S sikerült visszatérni az eredeti témához valamennyire.
Sheen, ezt nem kommentáltad, ezért megint bemásolom. Itt a szebb jövőd!
Éljen a demokrácia védelme:
http://index.hu/belfold/2012/01/07/visszautasitja_a_magyar_biroi_egyesulet_az_mszp_fenyegeteseit/
Sheen, Viktorék után is van élet!
ezredszerre: nem az a baj, hogy nem értünk egyet, ha valaki marha jól tűri a más véleményt, az én vagyok. azt viszont nem tűröm el, hogy valaki más embereket a szabadságukban korlátozni akarjon, te pedig ezt teszed, méghozzá nevetséges indokokkal.
az lmp meg le van szarva.
Akkor igazán nem értem mégis miért véded a melegek jogait foggal körömmel, még ha az lennél, de nem vagy az. Hol voltál amikor ezek elterjesztették az AIDS-et elég faszán bekorlátozva vele az emberek szabad szexuális jogait?
Ha megrendeznek egy MELEG-Olimpiát azzal minden rendben van. Ellenben ha megrendeznének egy NEM MELEG-Olimpiát, az micsoda kirekesztés lenne, pedig még indokolhatnák azzal is, hogy jah, kérem, hát van saját Olimpiájuk, induljanak azon.
lásd fent valahol
Örülök, hogy a kérdésre válaszoltál. Jó így beszélgetni, hogy mindig ugyanoda érsz vissza. A kérdés megint, amire ezt a választ adtad: Csak azt áruld el a végén, ha valakivel nem értesz egyet, miért kell szidni?
ismétlem: nem arról van szó, hogy nem értünk egyet. kétségkívül indulatos voltam, de ha puszta egyet nem értésről lett volna szó, nem lettem volna az.
Szerintem csak nem értettünk egyet. Elindultál egy rossz úton, s nem akartad azt mondani: bocsi, félreértettelek. Inkább a saját tévképzetedet akartad ráerőltetni nem éppen szalonképes stílusban.
nem, nem értettelek félre, elég határozottan megfogalmaztad a rútságaidat.
Ogre: nem téged szidunk, de engedd meg, ha hülyeségeket beszélsz (és nem csak a melegolimpia kapcsán, hanem a liberális gondolkodás kapcsán is – amit aztán végképp nem ismersz, sőt, a fentiekből kikerekedik, hogy fingod sincs róla), akkor felhívjam a figyelmed a következőkre (ismétlés következik):
1. a melegolimpiával nem kerül ki a szexualitás az utcára. Ez faszság, hülyeség.
2. a melegolimpia nem magamutogatás. Ez faszság, ez hülyeség.
3. a melegolimpia mindenütt gond nélkül lezajlott, az országnak turisztikai bevételt hoz. Nem akar senki vele hangulatot kelteni, ez egy sportverseny és kész. A hangulatot ti keltitek, meg Tarlós, és azok, akik nem bírják elviselni, hogy valaki más, mint ők. Az általuk felsorolt okok átlátszóak, többnyire mind faszság, hülyeség.
+1. fentebb valahol azt sugalltad, állami pénzt kapnak. Nos, ha ez bassza a csőrödet, el kell áruljam, sem állami, sem önkormányzati pénzt nem kap az esemény.
Liberális gondolkodáshoz nem értek. Következtetéseimet abból vonom le, ahogy a magukat liberálisnak beállítók cselekednek. Erről beszéltem.
1.: Nem a melegolimpiával kerül ki, hanem a homoszexualitás kiemelésével. Meleg büszkeség napja már kivitte, ez csak egy újabb esemény, ahol a szexuális beállítottságuk alapján különböztetik meg az embereket.
2.: Az. Miért nem találkozom az utcán emberekkel, akik kiállnak, hogy “Én hetero vagyok!”. Mert senkit nem érdekel az emberek magánélete (hacsak nem celeb, de az más tészta). Miért áll ki ezzel? Mert az átlagembernek szokatlan életvitelt visz, ezért megnézik az utcán. De nem a sportteljesítményéről fognak beszélni az emberek.
3. Tudom.
+1: Nem azt sugalltam, hogy kapnak. Erre a mondatra gondolsz: “A trabantklub nem kéri a rendezvényhez a közpénz támogatást”. Nem kaptak támogatást.
“Budapest számára lehetősége nyílik arra, hogy első kelet-európai városként a EuroGames által a saját nemükhöz vonzódó emberek iránt tanúsított tolerancia és elfogadás szimbólumává váljon.”
hát arról, hogy a melegolimpiáról neked rögtön a seggbekuki jut eszedbe, végképp nem a melegek tehetnek. ezt a saját fejedben kell lejátszanod.
Megint nem tudom, hogy jutottál erre a következtetésre. Ideje dokihoz menned, vagy egy értelmező kéziszótárt elővenned. Nem véletlenül használom a homoszexuális szót is. A meleg – tudtommal – csak férfiakra vonatkozik. De, hogy történik a nemi aktus, az nem érdekel. De feltételezem, nem olyan szegényes, hogy a seggbekukinál kimerüljön.
S értsd meg, az Olimpia szimbolizálja, hogy a versenypályán mindenki egyenlő. Ha egy jelzőt teszel elé, már beleraksz egy diszkrimináló tényezőt. S ez nem lehet nem vagy szexuális alapú. Vagy jöhet a nekrolimpia, a pedolimpia, a szadolimpia is hamarosan, s ugyanolyan lelkesen kiállsz mellettük?
Nem értem, hogy a diszkrimináció elleni küzdelemben miért kell diszkriminálni?
Miért kell egy olyan országban, ahol a keresztény erkölcsök erősek, hozni egy ilyen eseményt, hogy tüntetések kísérjék majd, s ezzel az ország jó hírnevét (már ami maradt) még jobban veszélyeztessék.
Na, akkor vegyük át a tényeket:
1. ma Magyarországon a melegeknek nem járnak ugyanazok a jogok, amik természetesek kellenének legyenek (lásd Alaptörvényt). Erre épp úgy fel kell hívni a figyelmet, mint az afro-amerikaiak jogaira pár évtizede, vagy a nőkére száz éve, vagy a jobbágyokéra két-háromszáz éve. Nem “kiemelik”, nem “megkülönböztetik”, és itt a te gondolkodásmódók első bicsakja, hanem a létük bizonyítékát adják, hogy oldódjanak az előítéletek, és a társadalom minél nagyobb része fogadja el őket. Egy ország szellemi állapotát jelzi, mennyire elfogadók a mássággal szemben a tagjai. Ez az ország nem elfogadó. És igen, az egyes ember szellemi állapotát is jelzi…
2. Nyilván te ezerszám találkozol emberekkel az utcán, akik azt kiáltozzák: “Én homoszexuális vagyok”. Amennyiben nem találkoztál még ilyennel, azt hiszem, rohadtul csúsztatsz.
Én egyébként a sportteljesítményükről beszélnék, és szívesebben váltanék veled is arról szót, de nem tehetek róla: ezt a témát sikerrel felhozzák olyanok, akiket ha minősítenék, asszem durván megsértenélek téged. Nem akarom, mert a barátomnak tekintelek. Annyit azonban elmondok: szerintem komoly önértékelési zavarral küzd, aki mást nem tud elfogadni.
3. Végre egyetértünk.
+1. Pedig sugallatnak tűnt, és olyan megjegyzésnek, ami elég erősen azt jelenti, hogy “ezek” (by Tarlós) még az állam pénzén csinálják mindezt… Ám ha nem erre céloztál, akkor nincs gond…
1: Jogaik ugyanazok. Vegyük például a házasságot. Ugyanúgy jogukban áll elvenni bármelyik ellenkező nemű egyént, amennyiben ez a szándék kölcsönös. Pont, hogy nincsenek megkülönböztetve.
2: Akkor a meleg büszkeség napja miről is szól?
1. látszik, mennyire képben vagy, ajánlom a Társaság a Szabadságjogokért következő bejegyzését a témában: http://tasz.hu/politikai-szabadsagjogok/mi-baj-az-uj-alkotmannyal
(Ennek a hatos pontja: “Az új alkotmány másodosztályú polgárokként kezeli a nem heteroszexuális embereket. Az új alkotmány nem tartalmazza a szexuális irányultság alapján történő megkülönböztetés tilalmát, és kizárja, hogy a jövőben házasságot köthessenek az azonos neműek.”)
2. A meleg büszkeség napja pont arról szólt volna, hogy elfogadtassék a másság. Nálunk ez eleve nem ment, a békés felvonulást gyűlölködők zavarják meg, amiért is annak jellege merőben megváltozott. Számomra rémisztő a meleg büszkeség napja ellen fröcsögőket nézni – ott van az a youtube felvétel, ahol az apuka, nyakában a kétéves gyermekével, kivörösödött fejjel üvölti minősíthetetlen véleményét a felvonulók felé… Meg az eltakart arcú figurák… Ezeknek lenne igazuk? Ezek az emberiség, az emberi civilizáció, a pozitív erkölcsi fejlődés szószólói?
A téma alaposabban: http://www.commmunity.hu/2011/07/12/a-hagyomanyos-csaladmodell-vedelme/
Felülbírálom magamat. Tévedtem. Sheen meggyőzött ezzel a mondattal: “ma Magyarországon a melegeknek nem járnak ugyanazok a jogok, amik természetesek kellenének legyenek”. Mostantól büszkén mondhatom, két liberális gondolkodó rávilágított, hogy a melegek mások, mint a nem melegek. Tényleg abban a tévhitben éltem, s arra építettem az eddigi kommenteket, hogy ugyanolyan emberek, mint én is vagyok. Elnézést kérek ezért az eddigi tévhitemért tőlük is!
Ogre: mély levegő, és vegyük át még egyszer. A másság teljesen természetes, szót sem érdemelne, ha nem nyammognának rajta olyan figurák, akiknek vagy ezért vagy azért szúrja a szemét. Mint ahogy nem beszélünk a piros sálat hordókról, nem tüntetünk a Trabant tulajdonosok ellen, és nem dobáljuk meg a zölszeműeket. Viszont… (most figyelj, lassan mondom) nem illetik meg ugyanazok a jogok a meleg párokat, mint a hetero-párokat. Ez nem a melegek hibája, hanem a kormányzati szintre emelt intoleranciáé. Azoké az ökröké, akik elméjükben valahol még mindig a múlt évezredben (van aki a sötét középkorban, van, aki csak a 19. században) élnek.
Ha nem érted, amit mondok, kérlek, olvasd el párszor, egyre lassabban. Köszönöm.
Sheen, ezzel egyetértek. Ezen nem is vitatkoztam. Én a melegolimpia létjogosultságát nem ismerem el. Nem viszi előre a melegek ügyét, hangulatot kelt, s egy – pont a kirekesztés elleni – sportesemény elé tesz egy jelzőt, ami a megnevezésével kirekesztő (a részvételi feltételek lényegtelenek, az olyan, mint az apróbetűs rész a banki szerződésekben, kevesen olvassák el, s nem abból vonnak le véleményt), így pont hátráltatja a melegek ügyét, akiket ez után sokkal jobban fognak a magamutogató jelzővel megilletni. Ezzel érik el a céljukat? Nem hiszem.
Ők nem magamutogatók, éppen hogy te mutogatsz rájuk és azt kiabálod, hogy magamutogatók. Hát nem látod, hogy te teszed ezt? Tényleg nem???
Valahol elcsúsztál. Próbáld értelmezni a mondataimat. Ne próbálj a sorok között olvasni, a sorokat olvasd!
Értelmezem, Ogre, értelmezem. Ez az én nagy bajom…
Ismétlem: a melegolimpia nem kelt hangulatot. Amikor ezt állítod, tévedsz. Az olimpikonok jönnek, játszanak, elmennek. Mint bárki más, mondjuk a paralimpikonok. A hangulatot te kelted. A hangulatot te kelted.
Ezt a vitát sem a melegolimpikonok kezdték el, nem én, nem Gergő, a te megjegyzésed volt az első.
Ez letagadhatatlan tény.
Ismétlem: a hangulatot te kelted. Egy szót sem vesztegettünk volna rá (a blogban egy szó sincs róla), ha te nem szólalsz meg a témában oly provokatívan.
ÉN ebből a következőt olvastam ki: Nem tévedsz TE.
Érdekes, a cigarettások védelmében senki nem szólt egy szót sem. Pedig ugyanabban a rövidke hozzászólásban volt ugyanúgy példaként felhozva.
hát ez kész, baszki. egy bizonyos szint alatt már tényleg nehéz vitatkozni. elmondtam mindent, te nem értesz semmit, csak vagdalkozol. beszélsz a szexről, aztán csodálkozol, miről jut eszembe, hogy te a szexre gondoltál. idézetd, hogy szívesen látnak, aztán közlöd, hogy kirekesztenek.
“Jogaik ugyanazok. Vegyük például a házasságot. Ugyanúgy jogukban áll elvenni bármelyik ellenkező nemű egyént, amennyiben ez a szándék kölcsönös. Pont, hogy nincsenek megkülönböztetve.”
ez pedig olyan gyomorforgató, aljas és gonosz cinizmus, hogy befejeztem veled a kommunikációt.
Nézd a család szerepét, helyét a társadalomban! Ha azt elveted, akkor a házasság intézménye feleslegessé válik. Az, hogy szimbolikus jelentősége lett az azonos neműek házasságának engedélyezése, s azt sokan ellenzik, nem a melegek ellen szól, hanem a hagyományos családmodell mellett, illetve a társadalmi felépítéséért. Ha egy ház alapját kiveszed, összeomlik. Lehet újat építeni, de szerintem te sem szeretnéd, hogy lerombolják a házadat, hogy majd lassacskán felépítünk egy újat helyette. Nem vagyok meggyőződve róla, hogy egy (nevezzük most így) kisebbség miatt a többségnek kell a társadalomról kialakított világképét megváltoztatni.
Nem beszéltem a szexről. Arról beszéltem, hogy kiviszik az utcára a szexet. Segítek, átvitt értelemben. Ha elmeséled valakinek, hogy a szomszéd bankot kirabolták, akkor azt mondod el, hogy kell végrehajtani egy bankrablást?
Aljas, amikor valakivel nem értesz egyet, mert nem egyezik a véleményed, de nem megérteni akarod, hanem szidalmazod.
Ogre: ha a melegek házasságának elfogadása tönkreteheti a hagyományos családdmodellt, akkor a hagyományos családmodellnek már amúgy is annyi. A család összetartó ereje a benne élőkön múlik, nem azon, hogy húsz utcával arrébb hivatalosan is együtt élhet egy meleg pár. Ezt értsd már meg!
Sheen, az élettársi kapcsolattal szemben semmi bajom (azt nem tudom, hogy engedi-e a tv. vagy nem). A házasság intézményének, a családnak más a szerepe. Ezt ha akarod, ha nem, de el kell fogadnod.
“A család emberi közösség, a társadalmi együttélés alapsejtje, legkisebb egysége; a társadalom fejlődésének függvénye, a rokonok kapcsolatának történelmileg változó formája, amely változásában követi a társadalmi viszonyok alakulását. Eredeti jelentése mellett sokfajta fogalomkör meghatározására is szolgál. Alapjelentése a mindennapi szóhasználatban: a szülő(k), a gyerek(ek) és legközelebbi hozzátartozóik közössége. Népies használata szerint a gyermeket is így nevezik; például „van két családom”. A mai, modern értelmezés ezen legtöbbször az ún. monogám családot érti, amely tartós együttélésre vállalkozó egyetlen férfi és egyetlen nő szexuális, gazdasági, érzelmi közössége, s az általuk, illetve valamelyikük által nemzett gyermek(ek) közössége. Ezt nevezik nukleáris családnak is (nucleus = sejtmag), amely magja a vérségi közösségnek.”
“A család alapvető funkciója a reprodukció, biológiai-utódnemző és társadalmi értelemben egyaránt.”
http://mek.niif.hu/02100/02185/html/192.html
“A mai, modern értelmezés ezen legtöbbször az ún. monogám családot érti”
Ámen. Te a legtöbbször vagy. Helyes. De engedj már a kisebbségnek is.
A kisebbségnek joga van a társadalmat saját ízlése szerint átépíteni, hogy a többség igazodjon hozzájuk? Értem, mi a különbség a gondolkodásmódunk között.
A kisebbség ugyanazt a jogot akarja, mint a többség. Ha ez számodra nem megérthető, akkor sajnállak, de nem mondd azt, hogy nem vagy intoleráns és kirekesztő. Saját magadnak hazudsz vele
tudom, hogy nem érted, úgyhogy még egy gondolatkísérletre benevezlek:
képzeld azt, hogy barna szemű legény vagy, és nagyon szeretnél feleségül venni egy barna szemű leányt, mert borzasztóan szerelmes vagy belé. csakhogy nem teheted, mert semjénzsóti utasítása szerint barna szemű legény kizárólag kék szemű leányt vehet feleségül. aztán jön egy ogre nevű kommentelő, aki eszmetársaival kijelenti, hogy ne pattogjál, hiszen neked is ugyanolyan jogod van feleségül venni egy ellenkező szemszínű leányt, mint bárki másnak. ráadásul kirekeszted semjénzsótit, ha más hozzá hasonlókkal versenyezni szeretnél kétszáz méteres pillangóúszásban.
tudom, hogy szerinted más. de nem más.
erratum:
hozzáD hasonlókkal nyilván
A versenyezni és Olimpiát rendezni a barna szeműeknek azért nem ugyanaz.
Erre a válasz megint a család szerepe a társadalomban!
De köszi, a barna szemű hasonlat nekem is eszembe jutott, csak azt hittem, ha felhozom, akkor egy újabb fóbiával leszek gazdagabb.:)
nem reméltem, hogy bármit is megértesz, szóval nem csalódtam
Kamper, sheennel folyamatosan győzködtök, hogy a melegek mások. Szerintem nem azok. De miért akartok az ellenkezőjéről meggyőzni, az számomra érthetetlen.
Ez a baj sheen politikai elemzéseivel is. Azt hallja csak meg, ami beleillik a világképébe, majd leírja, hogy megmondtam. Tudom, hogy vakok között félszemű a király, de azért nyissátok már ki mindkét szemeteket, s az elvakult műliberális érvrendszeretekből lépjetek már ki!
Kamper, miből gondolod, hogy nekem kell feltétlenül megértenem téged, ha te meg sem próbálsz megérteni engem? Egyszer azt olvastam valami okos embertől, aki elkezdi a másikat szidni, annak nincs igaza, s a másik megalázásával próbálja igazát bebizonyítani. Olyan ez, mint aki kiabál vita közben. Azt hiszi, ha ő a hangosabb, akkor igaza van.
Ogre: te teljesen kikapcsoltad az agyad. Mi pontosan arról győzködünk, hogy nem mások, ezért nem kell felhúznod magad a melegolimpia meglétén vagy ideidézgetned a MEK-es anyagokat, hogy mi is az a család. Intoleráns vagy velük szemben, és észre sem veszed, hogy az vagy.
Egyébként ez a legérdekesebb ebben a beszélgetésben, hogy miközben intoleráns vagy, ezt mindvégig tagadod. Nem hiszem, hogy szándékosan, szerintem tényleg nem jössz rá, hogy abban, amit mondasz, durva előítéletek munkálnak. Nyilván ez természetes számodra.
akkor nem értem a problémátokat. Ezt mondom én is kezdetektől, hogy nem mások. Ezért értelmetlen a melegolimpia. Ezért lettem lehomofóbozva.
Ja, ennek megértéséhez el kell tudni különíteni a hétköznapi melegeket, s azokat, akik melegségüket polgárpukasztásra és/vagy hangulatkeltésre és/vagy…. használják fel, illetve a szivárványos zászló mögé besorakoztatják azokat is, akik egyszerű, hétköznapi életet akarnak élni. De ez a fajta embertípus bárhol megtalálható.
Jézusom! Akkor áruld már el, hogy miért bassza a csőrödet??? Mert szerinted értelmetlen? Minden értelmetlen dolog utálatába ennyi energiát ölsz? Felejtsd el.
Ja, hogy nem tudod? Mert hiszen itt rágod az agyunkat ezzel napok óta. Nem lehet, hogy mégis magadba kellene nézni? Egy kicsit mélyebbre?
Ha nem vagyok lehomofóbozva, s egyéb hülye jelzőkkel kibélelve, akkor már régen leszálltam volna róla.
Ha nem mondanál ilyeneket, nem címkéztünk volna föl. Ne minket okolj, amikor ilyeneket mondasz: “el kell tudni különíteni a hétköznapi melegeket, s azokat, akik melegségüket polgárpukasztásra és/vagy hangulatkeltésre és/vagy…. használják fel”
A felcímkézés előbb volt. Azonnal az első hozzászólásom után.
Rájöttem a megtoldásra!:)
Úgy is nagy liberálisok vagytok. El kell fogadnotok, hogy más vagyok. Szerintem egy liberális nem megváltoztatni akar (azt azok az olyan hülye konzervatívok csinálják, mint én vagyok), hanem elfogad. S ha valakinek nem tetszik, akkor kutya kötelessége kiállnia értem, hiszen a másságot, a véleménynyilvánítás szabadságát meg kell védenie.
S ha magyarolimpiát szervezz valaki, a mellé is ki kell állnotok teljes mellszélességgel – bármennyire is nem tetszik majd. Ahogy a TASZ is védett 2006 októbere után jobboldali tüntetőket az állammal szemben.
Szervezzen valaki békésen magyarolimpiát, és ha a szlovákok vagy romák tiltakoznak vagy akárki… akkor a magyarolimpia mellett is kiállok. Ez van.
A véleményed a sajátod. Vitában próbálunk meggyőzni, ez a lényeg. Sem Gergő, sem én nem fogunk leültetni vagy megdobálni érte. Vagy nem megyünk oda a melegolimpiára, és kiabáljuk szét, hogy Ogre homofób… Vagy hozzuk fel különböző blogokon a témát. Ott is, ahol senki nem említette… Érted a párhuzamot?
Ja! És a kissé unalmas “ti liberálisok vagytok” citálása helyett nézzél már utána mit jelent a fogalom. Legalább annyira részletesen, és történelmi-társadalmi kontextusban vizsgálva, mint ahogy azt fentebb a család szerepével kapcsolatosan tetted. Mert látszik, hogy itt is előítéletes vagy, teletömték hülyeséggel a fejedet. Ne hagyd, hogy bent maradjon!
Ártalmas.
Maradjál már ezekkel a fogalomzavarokkal. A liberális egy eszme, amit jó pár évszázada fektettek le, és ugyanúgy ahogy egy csomó fogalom az évek hosszú során kapott egy másodlagos jelentést, ami miatt manapság ha valaki azt mondja liberális beállítottságú – elképzelhető, hogy ő a régi jelentést érti alatta – de jó sokan meg azt amit 2012-ben jelent. Te se arra gondolsz, hogy árja, hm, az valami indiai kaszt ugye? Vagy ha leparasztoznak nem kezded el bizonygatni, hogy apádéknak boltja volt, nem hat hold földje.
Egyébként hogy érthetőbb legyek. A liberális valami olyat jelent mint az SZDSZ 1990-ben, a vadliberális meg ami lett belőle 2006-ra.
na jó, végtelenül türelmesen sokadszor és utoljára elmondom amolyan záróbeszédként:
a melegek nem mások, éppen ezért ők is szeretnének összeházasodni a szerelmükkel, és rendezvényeket szervezni maguknak, ahol találkozhatnak. nem viszik ki a szexualitást az utcára, hiába állítod váltig, hanem ezúttal sportolnak. (ezzel az erővel a trabantklub is kiviszi a szexualitást az utcára, mert a trabant hátsó ülésén is lehet dugni (homo- ésvagy heteroszexuálisoknak egyaránt).)
ha nem lennének hozzád hasonló emberek, akik elvitatják tőlük az ezekhez való jogot (ezt teszed, nem lehet nem érteni, határozottan kifejtetted többször, hogy ne házasodjanak, és ne legyenek rendezvényeik), olyan emberek, akik nem akarják, hogy összeházasodhassanak a szerelmükkel és összejöveteleket szervezzenek maguknak, akkor a meleg esküvők és az olimpiához hasonló rendezvények ugyanúgy a hétköznapi normális élet részei lennének, mint a trabantklub gyűlése vagy egy nagycsaládos találkozó. én egy ilyen világban szeretnék élni.
aki ismer, pontosan tudja, hogy a világ legtoleránsabb embere versenyben eséllyel indulok az (akármilyen) olimpiai részvételért. egy dolgot nem tudok tolerálni: az intoleranciát, azt, ha valaki úgy gondolja, nem jár másnak az, ami neki jár. ezt sem tőled, sem mástól nem tűröm, és ki fogok állni bárkiért, bármikor, akit igaztalanul megkülönböztetnek azért, mert olyannak született, amilyen.
indulatos voltam, ezért bocsánatot kérek (komolyan), de minden állításomat tartom. és szomorú vagyok, amiért egy intoleráns ember legalább azt nem látja be, hogy intoleráns, ha már az nem merül föl benne, hogy változtatnia kéne. drukkolok, hogy idővel megváltozz, szebb hely lenne a világ.
az meg személy szerint bánt egy kicsit, amikor intoleranciával vádolnak, amiért nem tolerálom az intoleranciát, de ez biztos az én hibám is, mert nem maradtam végig az a szelíd állatka, aki alapvetően vagyok.
no de hollárihó, bízzunk együtt egy kellemes jövőben, ahol mindenki úgy lehet boldog, ahogy neki tetszik.
A liberálist egyszer már túlbeszéltük egy éve. Szoktál beszélgetni idegen emberekkel? Kérdezd meg tőlük, mit jelent a liberális szó. Meg fogsz lepődni, hová sikerült lezülleszteni. S igen, eljutottunk oda, hogy szitokszóként van emlegetve.
A hozzászólásnak nem a melegolimpia volt a lényege, hanem a politikai egyoldalú diszkrimináció a – már félve említem – magyar liberálisoktól. Ahogy én látom. Aztán erre tapadtatok rá valamiért – kamper azonnal lehomofóbozva engem. Ha nem ezt nézitek, hanem, amit mondani akartam, akkor nincs baj.
A végére egy történet. Sheennek talán már egy részét meséltem. Volt egy lány, akivel jóban voltunk. Ő a lányokat szerette. Ettől függetlenül együtt jártunk mindig bulizni, max. mindketten csajoztunk. Egyszer egyszerre jött mindkettőnknek egy nagy szakítás, s egy közös kocsmázás után megtörtént, amire nem gondoltunk. Viharos négy hónap következett, ami együtt járásnak nem igazán volt nevezhető. Közben megismertem későbbi feleségemet, a lány drukkolt is nekem. Feleségemben – érthető módon – enyhe féltékenység mutatkozott, amikor esetenként a lánynál aludtam, de, már csak, mint jó barát. Aztán elmaradtak a bulik. Akkoriban nem volt még ennyire net, s a mobil is drága volt, így a kapcsolat megszakadt. Tavalyelőtt egy közös ismerős kérdezte, hogy homofób vagyok-e, hogy a lánnyal nem találkozom, mióta (mint kiderült, utolsó találkozásunk után kb. 5 évvel) a baráti társaságban felfedte, hogy Ő a lányokat szereti. Mintha nem előtte tűntem volna el a bulikból, házasodtam volna meg. Meglepődött, hogy ezt az együttjárásunk előtt is tudtam. Szal, könnyű dobálódzni a szavakkal.
Kedves Ogre: nem attól vagy kirekesztő vagy homofób, hogy azt állítod magadról, az vagy-e, vagy sem. A kijelentéseidből derül ki, nem abból, te mit mondasz magadról. Tagadod-e vagy sem.
Párhuzam jön: mindig ijesztő valahol, amikor egy jobbikos azt mondja, hogy a rohadt zsidók felvásárolják az országot, aztán hozzáteszi, hogy ő nem rasszista. Sőt, hozzáteszi azt is, amikor furán néznek rá, hogy neki mennyi zsidó barátja van.
Mintha ez érv lenne.
Tényleg fejezzük be a vitát.
Még egy valamit. A “liberális” szót nem azok züllesztették le, akik eszerint gondolkodnak, hanem a szavakat igen jól kiforgató jelenlegi Vezér és csapata, akiknek ez a szóamortizáció érdekükben állt. És nem csak a liberálist, ott van például a “reform” szó. Azt is szitokszóvá züllesztették. Ezzel együtt ugye nem hisszük, hogy egy rossz rendszer megreformálása szörnyűséges dolog?! Az általuk egy évtized alatt véghezvitt agymosás sajnos sikeres volt. Sokan ma is elhiszik nekik, hogy nem süllyedünk és minden jól megy.
Csak annyit mondok: tessék gondolkodni.
Nekem ez a végszavam ebben a vitában.
A Vezérre soha nem hallgattam. Mondtam, hogy cselekedetei alapján ítélem meg az embereket, s a magyar liberálisok saját maguk tették ezt nevetségessé. Beszélj az emberekkel!
A kijelentéseket máshogy értelmezed, mint én, s ezért más derül ki neked. Ezen nem vitatkozom. Ezért látod máshogy az ország helyzetét. Ilyen alkat vagy, s kész. Pedig egy írónak, szerkesztőnek, műfordítónak kéne tudnia mondatot értelmeznie. Ezen nem lehet változtatni. Még nem jött el álmaid országa. S lehet, hogy kirekesztő vagyok. De ez nem faji, nemi vagy bármilyen nektek tetsző okból történik. Az illető cselekedete alapján.
Ha kirekesztő lennék, s bajom lenne a zsidókkal, romákkal, melegekkel, akkor éhen halnék abban a munkában, amit végzek. Ugyanis ezekkel a kisebbségekkel naponta találkozom. S ők még nem mondták ezt rám, sőt, nem is érzékeltették, hogy bajuk lenne velem. (Pedig tudnák úgy érzékeltetni, hogy a zsebemen érezzem.) 7 évig nem játszhat szerepet az ember, ha szinte napi kapcsolatban van velük. S ebben a kérdésben az Ő véleményükre vagyok kénytelen hagyatkozni, nem a sajátomra, s nem a tiétekre.
S tényleg itt a vége.
csak 149 komment?
na tolok még egyet hogy kerek legyen…
“hogy a rohadt zsidók felvásárolják az országot” jók ezek a sablon demagóg dumák, egész addig jók, amíg valaki nem veszi a fáradságot, hogy bele is gondoljon abba, amit is hallott:
- tehát valaki (aki magyar) ebül kiárulta, eladja, azért vehető meg?
- végre lesz gazdája, mert akinél (magyar) eddig volt, annak nem képviselt valódi értéket?
- tehát bízhatunk benne, hogy az új gazdája (aki végre nem magyar), jobb gazdája lesz annál aki volt?
nem szidás ez kérem, illetve az, de a zsidókra nézve semmiképpen.
szergely, jobb gazdája, mint pl. a cukorgyáraknak a privatizáció utáni vevője? Ez volt, ami eszembe jutott azonnal. Valódi értéket tényleg képviselt számár. Megszüntette a magyarországi konkurenciát, s termelő helyett fogyasztókat csinált belőlünk.
Az első pontban egyetértünk. A zsidóknak (vallási és faji oldalról) meg nem sok közük van ehhez. Vannak a vásárlók, befektetők között ugyanúgy zsidók, mint más vallású emberek is. Ezt a dumát használja a szélsőségesek használják, illetve azok, akik használatával másokat akarnak befeketíteni. Az ilyenre nem reagál az ember, maradjon annál, aki a zsidókat valamilyen érvrendszernek használja fel.
“Megszüntette a magyarországi konkurenciát, s termelő helyett fogyasztókat csinált belőlünk.”
ez igaz, de soha nem az i-gaz-ság a kérdés, hanem az, hogy miért tudták és tudják ezt megtenni velünk (pénzért szolgai politikusok és általuk kreált zavaros § környezetről van szó)…
na meg arról, hogy ez ellen (tehát önmagunk ellen) nem véd a díszmagyar, a kitűzött kokárda és a himnusz éneklés, sőt az se ha a biztonság kedvéért elégetünk egy Nunijós zászlót…
Ki mondta, hogy megvéd ellenük? Ez annyira igaz, mint, hogy a mostani helyzetünkért csak Viktor vagy csak Fletó a hibás. Semennyire. De a zászlóégetés és a nemzeti szimbólumok viselése azért nem ugyanaz. Ez utóbbi a nemzeti értékek, hagyományok megtartása mellett érvel.
http://www.scotsman.com/scotland-on-sunday/business-opinion/bill-jamieson/second_hungarian_uprising_is_as_inspirational_as_the_first_1_2056970#.TxPbU4xIXMY.facebook
Mondom ezt úgy, hogy nincs díszmagyarom, s március 15-én, ha feleségem nem tűzné fel, akkor nem lenne rajtam kokárda.
Nekem tetszik, ami az echo.tévén hallható: hogy az, aki a Kárpát-medencét, és benne a Föld szívcsakráját uralja, az uralja a világot. A gond az, hogy ezer éve uraljuk a Föld szívcsakráját, de a világ ezer éve tapos rajtunk. Most kérem szépen, vagy baromság az egész, vagy a szívcsakra nem szereti, hogy magyarok uralják, és új főnököt keres ezer éve… Tehát nem mi vagyunk a kiválasztott nép…